Kereső toggle

Légy aktív!

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

„A BEACTIVE a szó szoros értelmében vett mozgás, fejlesztő edzés és tartásjavítás egyszerre. Azért edzünk, hogy egészséges, nyitott lelkülettel álljunk a mindennapok kihívásai elé, hogy megőrizzük vagy visszaszerezzük vitalitásunkat, s nem utolsó sorban hogy egészséges, fitt, formás alakunk, izomzatunk legyen. Ugyanakkor egy »felhasználóbarát« edzésmódszer is ez, mely folyamatokban gondolkodik, hosszú távon tervez, céltudatos és még trendi is” – vallja Cseresnyés Beáta egészségmentor.

A BEACTIVE vagy „Be natural!” szavak mit jelentenek pontosan?

– A BEACTIVE a mozgásmódszerem neve, mely a keresztnevemet is ötletesen tartalmazza. A „Be natural!”-lal pedig szeretném azt jelezni, hogy a sporthoz, a testmozgáshoz való egészséges hozzáállás, a természetesség – ami végül is bennünk rejlő nagy kincs –, mindenki számára rendelkezésre áll, elérhető, csak élni kell vele, használni kell tudni azt. Mindezt jelenti a mozgásmódszerem, melyben szinte minden megvan, ami egy dinamikus, egészséges, aktív élethez szükséges.

Húsz éve vagy már a fitneszpiacon. Hogyhogy most rukkoltál elő ezzel a márkanévvel?

– Ez egy érési folyamat eredménye, amit nem siettettem. A fitnesz-wellness már húsz éve az életem része, a gazdasági főiskolán a szakdolgozatomat is wellnesz-turizmusból írtam, sőt már kétéves korom óta tornázom – igaz, akkor még a tévétornára edzettem minden nap. A sport mellett gazdasági tanulmányokat is folytattam, valamint a közigazgatásban dolgoztam. Egy időben pedig a férjemmel hálózatot is építettünk. Az eltelt idő alatt mintegy tízezer edzést tartottam, mi több, mintegy nyolc éve az oktató kollégákat is tanítom. A sok személyes tapasztalaton túl, vendégeimtől, kollégáimtól rengeteg visszacsatolást kapok, amihez hozzáadódnak az évek során folytatott szerteágazó sport- és közgazdasági tanulmányaim is. Ezen évek sokoldalú tapasztalatai segítettek a módszerem megalapozásában. S aztán már csak „az igazi” névre volt szükség.

Mi a BEACTIVE lényege?

– Az egész módszer alapja a testünkből jövő törvényszerűségek. Az emberi test nagyon sok, több milliárd mozgásvariációt tud létrehozni, melyeket a különféle sportágak többé-kevésbé igyekeznek is kimeríteni. A tánc, a balett, az RG nagyon sokat használ belőlük. A BEACTIVE nem aerobik, hanem valahol a fitnesz irányzatok és a sportág között van – fő célja a testtudat- és mozgásfejlesztés. Úgy is mondhatnám, hogy igyekszik a rengeteg mozgásvariációt maximálisan kiaknázni. Alapja a tartásbeállítás, az „ÖV” bekapcsolása, a perifériákig tartó és onnan a centrum (a köldök és a szeméremcsont közötti rész) felé visszaható mozgás, és még sorolhatnám. De nem kell valami nagyon bonyolult dolgot elképzelni, mert amikor a vendégeimet edzem, akkor mindezt egyszerű, vidám, proaktív hangulatban „interpretálom” feléjük. Többen is már visszajelezték, hogy ennek hatására elmúlt például a derék- vagy térdfájásuk. A BEACTIVE-nek tehát – bár nem kíméletes – rehabilitáló hatása is van.

Férfiaknak is ajánlod ezt az edzésformát?

– Igen, de a férfiak számára valahogy máshogy kell megfogalmaznom az üzenetemet, az edzéshatást, valamint azt, hogy miért jó, ha ők is végzik ezeket a gyakorlatokat. Továbbá néhány mozdulatsort, mozgásblokkot módosítva kell számukra tálalni. Például a dinamika, a hajlékonyság, az ízületi mozgékonyság, a robbanékonyság, a nyers erő, a térérzékelés fejlesztésére a férfiaknak is szükségük van, de számukra például a folyamatos mozgásszervezést, a láb- és kézfejek edzésbe történő bevonását, a spicc–pipa kérdését ilyenkor át kell gondolnom. A perifériák (kézfej, lábfej, beleértve az ujjakat is) ugyanis élettani és mozgástani szempontból is nagyon fontos területek, szegmentumok az emberi testen, nem jó kihagyni őket, de ezt is fiúsítani kell. Ilyenkor fiús példákat, szituációkat használok annak demonstrálására, hogy miért jó, ha mégis átmozgatják a lábfejüket, és végzik ezt vagy azt a gyakorlatot.

Kik valójában a fő célcsoportjaid?

– A képességek készségszintű fejlesztésére mindenkinek szüksége van. Ezen elkezdeni dolgozni sosem késő, ugyanakkor nagyon jó minél korábban hozzáfogni. Gyermekkorban, amikor a mozgás tanulására amúgy is nagy a kapacitás, ideális a kezdés. Ezért jelenlegi tornatermi edzéseim mind felnőttek, mind gyermekek számára nyitottak. Külön gyermekcsoportot ugyan még nem indítottam, ez még a jövő zenéje, mint ahogy a diákok elérése is, akik felé nagyon szeretnék nyitni. Hetente egyszer vannak úgynevezett „live” edzéseim a 13. kerületben felnőttek számára, ahová a szülők elhozhatják gyermekeiket is (ha a gyermekek tudnak egy órán keresztül az edzésre összpontosítani), hiszen saját testsúllyal dolgozunk. Ezekhez jönnek még a további ad hoc úgynevezett master classok, valamint a képzéseken és workshopokon meghirdetett „nyílt edzések”, melyek bárki számára elérhetők. A várandós anyukák számára pedig heti egyszer BEACTIVE Baby Inside mozgást tartok. A várandósság témakörében képzéseket, workshopokat is szervezek, pont egy ilyen képzés kezdődik október 18-án. Itt a mozgástanulás mellett kiadós elmélettel is gazdagítjuk a résztvevők másállapottal kapcsolatos ismereteit.

Hol találkozhatnak még veled az olvasók a közeljövőben?

– A heti tornatermi edzéseimen túl november 2-án, a 9. DECATHLON FittArénán leszek nagyszínpadon 10:25-11:05-ig, ahol várhatóan több ezer embernek tartok majd BEACTIVE edzést. Ez egy kiváló találkozási pont, ahová a Hetek olvasóit is szeretettel várom. Előtte, október 14-én 20-21 óráig a Magyar Testnevelési Egyetem Atlétika csarnokában fogunk BEACTIVE-ozni. Ezeket az alkalmakat nagyon élvezem, mert a lakosság apraja-nagyja mozdul egyszerre, jó hangulatban, tenni akarással. A sport – így a BEACTIVE is – összekovácsolja az embereket.

 

Bea hivatalos FB oldala: www.facebook.com/cseresnyesbeataegeszsegmentor

Bea ingyenes edzésvideói: www.youtube.com/cseresnyesbeata

Edzéssel, életmóddal kapcsolatos kérdésed van? Tedd fel itt: info@cseresnyesbea.hu

Olvasson tovább: