Kereső toggle

Budapesti Autószalon 2001

Az új Mini: ötletparádé

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Minden autógyárnak egyetlen főnöke van: a vevő, ugyanis csak ő küldhet el mindenkit a cégtől, az elnöktől a főportásig, és ehhez már annyi is elég, hogy másnál költse el a pénzét. A verseny nagy, és a szerdán megnyílt Budapesti Autószalonban nyoma sincs a Frankfurti Autókiállításon tapasztalt, a New York-i terrortámadást követő viszszafogottságnak. Show és pompa, no és amiért érdemes kimenni: sok-sok remek autó.

 

A Skoda 4,8 méter hosszúságú, igényes felső közép kategóriás modellt mutatott be. Superb néven már 1938-ban gyártottak autót a Mladá Boleslavi üzemben, és most, hatvanhárom év elteltével egy nagyszer? – a nagy motorokkal felszerelt Skodák hagyománya éledt újjá. Az új Skoda Superb kategóriája legtágasabb utasterével rendelkezik. Az 1956-os szuezi válság és az azt követő benzinhiány következtében a British Motors Corporation egyik munkatársa, Alec Issigonis kifejlesztett egy kis autót, melynek keresztbe állított motorja és elsőkerék- meghajtása megváltoztatta az autózás jellegét. Így született meg az autó, melyet "Miniként" ismert meg az egész világ, s amelyet a modern kor szellemét tükrözve most a BMW-csoport dobott piacra. Az új Mini nem más, mint ötletek tárháza, high tech technikába csomagolva, és akármerről is nézzük, mindig ránk mosolyog. Nála – a koncepcióautókon kívül – csak egyetlen egyedibb stílusú autó látható a kiállításon, a 2002 januárjától megvásárolható Smart. Ez a jármű, amely szakított az autóipari konvenciókkal, az élet élvezetét sugallja, és egyedülállóan, 90 százalékban újrahasznosítható anyagokból készítették. A főleg nagyvárosokban közlekedők körében nagy érdeklődésre számítható kétszemélyes alaptípusát, már 2,5 millió forintért kínálják. Végre megérkezett az oly régóta várt Toyota Prius is – ahogy a reklámokban mondani szokás – hihetetlen áron. A hír valóban igaz, hisz a világ első sorozatgyártású hibridautóját 7,5 millió forintért csak megszállott környezetvédők vagy a környezetvédelemhez kapcsolódó hatóságok és vállalatok fogják megvásárolni. A Toyota Motor Hungary közben azon fáradozik, hogy a Környezetvédelmi Minisztérium a nevében foglaltaknak megfelelően és az 

EU-tagállamaihoz hasonlóan anyagilag is támogassa ennek, a városi közlekedésben nulla emissziójú autónak a hazai elterjedését. Az utóbbi idők BMW történetének egyik modelljéhez sem fogható az új 7-es sorozat, amely műszaki fejlesztések tekintetében a jövőt idézi. Az új 272 és 333 LE-s Valvetronic motorok fojtószelep nélküliek, ez olyan technológiai ugrás, melynek jelentősége egy szintre sorolható a porlasztóról a befecskendezésre, vagy a mechanikusról az elektronikus motorvezérlésre való áttéréssel. Az autó mintegy 700 kezelési funkciója hagyományos elrendezésben kapcsolók nehezen áttekinthető tömegéhez vezetett volna, ezért kifejlesztettek egy olyan elektronikus rendszert, amely az egyes funkciókat az alkalmazás gyakorisága szerint rendkívül felhasználóbarát módon három szintre osztja. Ha megemlíteném a hétszemélyes Toyota Avensis Versót, az Amerikában rendkívül sikeres Lexus márkák hazai bemutatkozását, a leny?göző stílusú Mercedes-Benz SL-t, és a cég új egyterűjét, a Vaneót, a 280 LE-s Mitsubishi Lancer WRC-t, az új di-zájnkorszakot nyitó Nissan Primerát, a Peugeot és a Citroën koncepcióautóit, valamint a 2002-s Jeep Cherokee-t, akkor is maradna még bőven meglepetés a Budapesti Vásárközpontban vasárnap este 8 óráig nyitva tartó autószalon látogatóinak, melyre a MÁV 50 százalékos utazási kedvezményt biztosít.

Olvasson tovább: