2006-ban a Transelektro vállalatcsoport csődje?magával rántotta a Ganz
Transelektro Közlekedési Zrt.-t is. Így komoly veszélybe került a nagy múltú
hazai troligyártás és több mint 140 ember munkahelye. A cseh koda Holding A.S.
és a magyar Resonator Vállalkozási és Kereskedelmi Kft. azonban árverésen
megvásárolta a céget, és egymilliárd forint alaptőkével 2006 augusztusában
megalapította a Ganz–koda Közlekedési Zrt.-t. A vállalat cseh menedzsmenttel és
magyar fejlesztőmérnökökkel dolgozik. Céljuk korszerű, környezetbarát városi
járművek gyártása.
Zenek Mayer, a vállalat vezérigazgatója elmondta, a cég megalakulása óta 10
alacsonypadlós trolit állítottak forgalomba Budapesten, 12 darabot Debrecenben,
valamint 17 csuklós trolit Rigában. Emellett több nyugat-európai és dél-amerikai
várossal folynak tárgyalások.
Budapest utcáin immár 10 új és korszerű Trollino jár, az utazóközönség
mindazokon a vonalakon kipróbálhatja őket, ahol nem csuklós trolik vannak üzembe
állítva. A BKV ezekkel cseréli le a régi, szovjet ZIU típusú járműveket. Nem
véletlenül esett a választás a Trollinóra, hiszen Európa legkorszerűbb
trolijának számít, rendkívül energiatakarékos, számtalan, az utasok kényelmét
szolgáló berendezéssel van felszerelve.
A Ganz–koda Trollino 12 típusú trolibuszok mind megjelenésükben, mind pedig
műszaki paramétereikben a legkorszerűbbek közé tartoznak Európában. 88 utas
befogadására alkalmasak, 26 ülőhellyel rendelkeznek, az utasok kényelmét és
biztonságát szem előtt tartva alacsonypadlós kivitelben készültek. Ez a megoldás
segíthet a korlátozott mozgásképességű utasoknak. A mai kor elvárásainak
megfelelően a járművön programozható utastájékoztató berendezés működik, amely
percre pontos információkkal látja el a járművön utazókat.
A Trollino tervezői nemcsak az utasok, hanem a vezető jó munkakörülményeit is
szem előtt tartották, hiszen ez a biztonságos vezetés feltétele. A
vezetőfülkében légkondicionáló berendezés, légrugózású vezetőülés és a
kormánnyal együtt állítható műszerfal található, ahol elektronikus képernyő
szolgáltat információkat a troli állapotáról. A központi elektronika
eseménynaplót vezet, menetregisztrálást végez, és tárolja az üzemi adatokat.
Mindez jelentős mértékben fokozza az utasok biztonságát is.