Fogyasztóvédelem
Szeptembertől nyilvánosságra kerül azoknak a cégeknek a neve, amelyek
megkárosították a fogyasztókat. Első lépésben az egymillió forintnál nagyobb
bírság által büntetett boltok kerülnek fel a listára, valamint azok, amelyek egy
ideje visszaesők. Itt olvasható lesz majd a cég neve, címe, az, hogy mit
követett el, és a kiszabott bírság is fel lesz tüntetve. A lista szerzői
szerint, ha egy cég megkárosítja a fogyasztókat, akkor nincs indok a jó hírnév
védelmére.
Panasz a telefonra
Tavaly 1000 előfizetőre 347 panasz jutott a vezetékes telefonszolgáltatóknál,
míg a mobilcégeknél csupán 38 – derült ki a szolgáltatásminőséget vizsgáló
jelentésből. A legnagyobb vezetékes telefonszolgáltatók közül a UPC teljesített
a legrosszabbul, míg a Magyar Telekom a legjobban. A mobilcégeknél az ügyfelek
legtöbbször a Pannonra panaszkodtak tavaly és a legkevesebben a Vodafone-ra.
A szolgáltatásokról azonban nemcsak a reklamációk száma, hanem a
hatósági vizsgálatok kimenetele is sokat elmond. Így a cégek sorrendje majdnem
fordított.
Fizet a British Airways
Minden idők egyik legnagyobb büntetését szabta ki a British Airways (BA) brit
légitársaságra az Egyesült Királyság versenyhivatala. A vád szerint a BA
egyeztette árait egyik vetélytársával, a Virgin Atlantickel. A feljelentést épp
a másik érintett cég, a Virgin Atlantic tette, ezért annak nem kell büntetést
fizetnie. A British Airways viszont további szankciókra számíthat az Egyesült
Államokban is.