Kereső toggle

Open House lakásértékesítés

Illatos házak, nyitott ajtók

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Az óceánon túl öt-hat éve épült be a köztudatba az "Open House" kifejezés, vagyis a hatékony lakásértékesítés receptje. 



Lakáshirdetések Amerikában. Táblás házak Fotó: Reuters

Az amerikai útmutatás így szól: "Végy egy gyakorlott ingatlanközvetítőt, bocsásd rendelkezésére a lakásodat! Hagyd, hogy feldíszítse, kitakarítsa, kellemes hangulatot kölcsönözzön neki! Ezek után járulj hozzá, hogy egy előre meghirdetett és kellő reklámfelülettel megtámogatott nyílt napon, némi hidegtál és üdítő kíséretében, a helyszínen fogadja a potenciális vásárlókat, akiknek rövid, de hatékony értékesítői előadással kedvet teremt – immár kifogástalanul takaros – otthonod megvásárlására!" Egy győri, induló vállalkozás, az Open House Bt. már évek óta elkötelezett híve a fenti "receptnek", és az a szándéka, hogy mindezt sikerrel honosítsa meg. 

Az USA ingatlanpiaca sokban különbözik a magyar állapotoktól: Amerikában az ingatlanértékesítések több mint 90 százaléka közvetítők segítségével zajlik, míg itthon ez az arány csak 25-30 százalék. Az erős versenynek köszönhetően azonban az amerikai gyakorlat állandóan újításokra kényszerül, és szinte folyamatosan termeli magából a friss és sok esetben elgondolkodtató ötleteket. 

Molnár Kristóf, az Open House ügyvezetője úgy látja, a módszer egy az egyben nem ültethető át a magyar gyakorlatba. "Erősek a kulturális különbségek, illetve az embereknek a tulajdonukhoz való viszonyulása miatt is számos nehézségbe ütközünk." Cégük éppen ezért egyfajta hibrid módszert szeretne meghonosítani, amivel – számításaik szerint – közel 50 százalékkal emelkedne az értékesítések hatékonysága.

Az egyik "érdekes amerikai trükk" – magyarázta Molnár Kristóf, hogy illatosítják a házakat. Úgy akarják fokozni a vásárlási kedvet, hogy az érzékeken keresztül a vevők tudatalattijára hatnak. A tapasztalat szerint ugyanis a vevőkben az első tíz másodpercben szerzett benyomás alapján dől el, hogy megvásárolják-e az ingatlant, a látogatás hátralevő része pedig már csak ennek megerősítésére szolgál. 

A hazai tapasztalatok szerint a használt ingatlanok több mint felét az ingatlan 3 kilométeres körzetében élő vevők vásárolják meg. 

Az ingatlanforgalmazók hitvallása szerint "eladhatatlan ingatlan nincs, csak olyan, amelynek nem megfelelő az ára". A magyar piac ugyanis rendkívül árérzékeny. Molnár Kristóf szerint már egy 2-300 ezer forintos árcsökkentés is hatékony mézesmadzagot jelenthet a vevők számára. Az ügyvezető azt tanácsolja, hogy a lakásukat eladni szándékozók merjenek kicsit "alámenni" a piaci áraknak, mert így jóval könnyebben találnak majd vevőre.

Szintén hasznos tanács lehet az eladás előtt állók számára, hogy semmiképpen se kezdjenek bele milliós összeg? felújításokba. Tapasztalat szerint ennek sosem lesz akkora értéknövelő hatása, mint a belefektetett pénz, ráadásul a vevők sokkal jobban kedvelik azt, amikor egy otthont a saját ízlésüknek megfelelően alakíthatnak ki. 

Add el magad

Kilenc amerikai jó tanács azoknak, akik maguk szeretnének Open House-napot tartani:

• A kijelölt időre fogadjon bébiszittert, és vitesse el sétálni a kutyáját!

• Készüljön fel előre a vevők kérdéseire! Gondolja végig, hogy Ön mire lenne kíváncsi a helyükben!

• Legyen pontos, már negyed órával a meghirdetett időpont előtt álljon készen!

• Készítsen előre egy kitöltendő adatlapot a látogatók számára: ne engedje, hogy akárki végignézze a lakását!

• Készüljön fel a komolytalan vevők kezelésére, rázza le az "ingatlanturistákat!"

• Ne adjon meg magáról olyan személyes információkat, amelyek később az ártárgyalás során felhasználhatóak Ön ellen!

• Legyen mindig figyelmes hallgatója a betérő érdeklődőknek!

• Tanulja meg a vevő szemével nézni a lakását!

• Mindenkor őrizze meg a humorát, életmentő lehet!

Olvasson tovább: