Kereső toggle

Harc a reklámtortáért

Tévéáradat

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Echo Tv, Vital Tv, Story Tv, Sport Club, Tv Deko. A televíziózás feltehetően még mindig jó üzlet, hiszen az említett csatornák a napokban kezdték meg, illetve a közeljövőben kezdik sugárzásukat a 170 milliárdos hazai reklámpiac egy-egy szeletéért. 

Széles Gábor Echo Tv-je szeptember óta sugároz. A gyáriparos 54 milliárdra becsült vagyonából eddig több mint egymilliárdot szánt az Echo Tv elindítására. "Az év elejétől dolgozunk – mesélte a Heteknek –, először át kellett alakítani az épületet a tévé befogadására, meg kellett vásárolni a rendkívül komoly technikai hátteret. Egy csapattá kellett gyúrni azt a száz embert, akik a legkülönfélébb helyekről érkeztek hozzánk." 

Széles 500 milliós alaptőkével hozta létre a tévét működtető társaságot, ám ezen felül jelentősnek mondható tulajdonosi hitelt is nyújtott. Ha az épület alkalmassá tételét is hozzászámoljuk, több mint egymilliárd forintba került a televízió indítása – összegezte a költségeket Széles. Hirdetési bevétellel csak jövő évtől kalkulálnak. Szolid tervezéssel egymilliárdos bevételre számítanak, de nyereséggel még nem számolnak jövőre. 

A főként gazdasági és politikai orientáltságú televízió szeptemberben indította a próbaadását. Eddig csupán 300 ezer háztartásban, elsősorban a Dunántúlon fogható műholdon, de folyamatosan tárgyalnak a kábelszolgáltató társaságokkal. A T-Commal már megegyeztek, és a UPC-vel is létrejön az egyezség december közepétől. 

A kábelcsatornákkal együtt közel egymillió háztartásban lesz fogható az Echo. 

Széles elégedett a stábbal. "Leszűrtük a kezdeti tapasztalatokat, változtattunk a műsorpolitikán, némely adást megszüntettünk, helyenként ki kellett cserélni a díszleteket, de alapjában véve minden jól halad" – mondta. 

A következő állomás a médiabirodalom építésében a Vital Tv – tudtuk meg Széles Gábortól. Már befizették az alaptőkét, beadták a papírokat a Cégbíróságra, most állítják össze az engedélyt az ORTT számára. 

A Vital Tv – mint nevéből is kitetszik – elsősorban az életmóddal, a wellnesszel, turizmussal, fitnesszel, egyszóval az egészséges életmóddal foglalkozik majd. A január elsejétől induló televízió elsősorban a hölgyek és a fiatalabb korosztály figyelmére számít. 

A csatorna nemcsak a magyarországi, hanem a kelet-európai régió számára is sugároz majd, több nyelven készülnek a műsorok: magyarul, angolul és valamely szláv nyelven. A napokban kezdődik a stáb összeválogatása. Széles elárulta, a televízió vezetője Csisztu Zsuzsa lesz, aki nevével és sportos múltjával fémjelzi a csatorna szellemiségét. A Vital Tv céljaira közel kétszázmillió forintot fordított Széles, igaz, itt több tulajdonos van. Úgy véli, ez érdekesebb terület egy befektető számára, tematikus csatorna lévén egyszer?bb a megszervezése és a fenntartása, mint egy politikai vagy gazdasági csatornáé. 

Egymilliárdos beruházással a napokban indult a Story Tv. Mint Horváth Éva marketing- és PR-igazgatótól megtudtuk, az új csatorna elsősorban a sztárok, hírességek világát mutatja be a legfrissebb pletykáktól a botrányokig terjedően. A műsorok 80 százaléka külföldi gyártású lesz, csak 20 százalék erejéig kapnak helyet a hazai sztárok. A legfrissebb külföldi bulvár- és zenei műsorokat szinkronizálva tálalják majd a hazai közönségnek, lesznek hollywoodi pletykák, sztárportrék, sőt királyi családok sztoriját bemutató, dokumentumfilm alapú "szappanoperák" is. 

A csatorna novembertől próbaadást sugároz műholdon, de decembertől folyamatosan bővülő háztartásszámmal már kábelen is látható lesz az adás. Horváth Éva elmondta, a Story Tv elsősorban a 20–55 éves korosztályt célozza meg. A befektetett egymilliárd forint terveik szerint 4-5 év alatt térülhet meg. A tévétársaság tulajdonosai között több magánszemély mellett a 20 milliárdos forgalmat bonyolító piacvezető Sanoma Budapest Rt. áll, mely számos bulvármagazin, mint például a Best, a Story, Nők Lapja, Maxima és az FHM kiadója is egyben. 

Ezzel azonban még nincs vége a tévésztorinak. A Tv Paprikát és a Filmmúzeumot is működtető társaság is új csatornát tervez elindítani a közeljövőben. A Tv Deko elsősorban nőknek készít majd műsorokat, életmód-tanácsadást, lakberendezést előtérbe állítva. 

Az IKO is újabb tévével kíván előrukkolni. A többek között a T-Com és az RTL Klub tulajdonában levő médiatársaság Sport Club néven a férfitársadalmat célozná meg.

Olvasson tovább: