Kereső toggle

Szimpatikus Magyarországért

Országimázs magánpénzből

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

"Kézbe vette a magánszféra a kezdeményezést. Nem elég általános információkkal ostromolni a külföldi befektetőket, praktikus információkra van szükség" – tűzte ki zászlajára a McCann Erickson Budapest, Magyarország piacvezető reklámügynöksége, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) és az ITDH. Magántőke részvételével európai roadshow-t indítanak el számos neves városban, ahol a hazai befektetői környezetet, lehetőségeket igyekeznek megismertetni a helyi érdeklődő vállalkozókkal. 

A roadshow első állomása lapzártánkkor kezdődött Bécsben, a magyar nagykövetség márványtermében. 

A tavaszig tartó program célállomásai közé tartozik még London, Párizs, Lyon, Frankfurt, München, Stuttgart és Dublin is. Serényi János, a McCann Erickson Budapest ügyvezetője elmondta, hogyan is született meg az ötlet: "Egyszer véletlenül rákapcsoltam egy német tévécsatorna Magyarországgal kapcsolatos tudósítására, és azon döbbentem meg, hogy az adott országra nem jellemző egyes jelenségeket ragadtak meg az aktuális külföldi tudósításban. Akkor ébredtem rá, hogy az itthon dolgozó sikeres cégeknek mennyire érdekükben áll a helyes országimázs kialakítása." (Ezt az elhatározást erősíti a Brüsszelben napokban megnyílt hivatalos, uniós kiállítás a tíz új tagországról, ahol a magyar pavilonban Anettkának, valamint
Ciccolinának és társainak képei láthatók. Aki már látta a kiállítást, megerősítheti, hogy tele van durva hibákkal, amelyek valóban torz képet adhatnak az országról.)

Az országimázsról sokan úgy vélekednek, hogy elsősorban kormányzati feladat. A McCann Erickson Budapest újdonsült üzletfilozófiája szerint ideje, hogy a magánszektor megértse: saját hosszú távú érdeke a Magyarországról szóló korrekt tájékoztatás. A megkérdezett külföldi cégvezetők szerint a Magyarországról szóló információk többsége többnyire klasszikus országinformáció (hány lakosa van, mekkora a területe stb.), melyek között elvész a potenciális befektető. Ahhoz, hogy valaki nekiinduljon egy befektetésnek Magyarországon, elsősorban szakszerű, pontos és "bensőséges" információkra van szüksége, melyekkel meg lehet alapozni egy döntést. Éppen ezért az "insider" (magyarul "bensőséges") szóból alakult ki a program elnevezése: "HunSider". 

A szakértők szerint az elkövetkező befektetési hullám keretében az EU-csatlakozás nyomán elsősorban középméret? uniós vállalkozások lesznek érdekeltek a magyarországi beruházásokban. A programokban éppen ezért hazánkban eddig is sikeres vállalkozások képviselői tartanak előadásokat a magyarországi befektetési lehetőségekről. 

Garamhegyi Ábel a Miniszterelnöki Kabinetiroda képviseletében megerősítette, hogy "a HunSider mindenben példaérték? kezdeményezés szeretne lenni a magán- és az állami szektor között, a közös cél elérésének érdekében". Kihangsúlyozta, hogy a kezdeményezés egyetlen adóforintba sem kerül. 

(További információ a www.hunsider.hu honlapon olvasható)

Olvasson tovább: