Kereső toggle

Stream Wars

2020 a streaming éve?

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A kábeltévé kora leáldozóban, az új generációs fogyasztók megváltozott ízlésével beköszöntött a médiafogyasztás aranykora, melyben minden sorozat és film egy helyen megtalálható, kényelmesen végignézhető. Azonban még el sem kezdődött a valódi szolgáltatói verseny, a szereplőkre máris komoly veszély leselkedik.

Húszhúsz a streaming éve lesz” – olvashattuk néhány optimista főcímben. De mit is jelent ez a szó valójában? A streaming röviden válasz volt a fogyasztók megváltozott szokásaira, manapság az emberek nem ritkán teljes évadokat szeretnének megállás nélkül végignézni, nem szeretik, ha idősávokhoz és műsorrendhez vannak kötve, nehéz több napot várni, míg megtudhatják mi lesz hőn rajongott főhősükkel. A „binge watching” (zsinórban nézés – a szerk.) jelenség az, amire az első széles körben elérhető, és rendkívül sikeresnek bizonyult streaming- szolgáltató, a Netflix alapozta az üzleti modelljét és a médiagyártását.

A hatalmas sikerű szolgáltatás emberek millióit csábította el a megszokott kábeltévé előfizetéseiktől az internetes óriás ölébe: az ezredforduló legelején 300 000 előfizetőt számoltak, majd ez 2002-re megduplázódott, 2005-re pedig már 4,2 millió főre volt tehető a Netflix-tábor, mára pedig 137,1 millió néző fizet elő rá. A többség, 57 százalék az Egyesült Államokon kívül van, és összesen 23 nyelven elérhető. Azonban nem tudta sokáig megőrizni a monopolhelyzetét, mivel olyan tekintélyes új indulók jelentek meg a streaming versenyben, mint az HBO, Amazon, Apple vagy a Disney, így a mezőny egyre nagyobb lett, a versengés folyamatosan fokozódik a nézők figyelméért –   a The New York Times sorai egyenesen technológiai hidegháborúról írnak.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: