hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Amikor a civilizációk összecsapnak

2015. 10. 08.
Samuel P. Huntington amerikai politikatudós, a Harvard Egyetem egykori professzora, 1993-ban a Foreign Affairs című lap egyik számában közölte a civilizációk összecsapásáról szóló írását, melyet 1996-ban politikafilozófiai könyv formájában is publikált A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása címmel. Dr. Bill Warner egyetemi professzor pedig – aki az iszlámot csaknem harminc éve tanulmányozza, és annak értelmezését a Saría törvény című könyvében foglalta össze – a World Trade Center tragédiáját megelőzően megjósolta az iszlám és Amerika, illetve a nyugati civilizáció közti harcot.

Samuel P. Huntington könyvének fő témája az amerikai nemzet, illetve a nyugati társadalmak sorsának alakulása a hidegháború utáni időszakban, valamint a kultúrák közti egyre markánsabb ellentétek kiéleződése. A politikatudós szerint a hidegháború utáni világ szabályait már a kulturális identitások adják, az emberek ugyanis a politikát nemcsak érdekeik előmozdítására, hanem saját identitásuk meghatározására is használják. A professzor nézete szerint a politikai ideológiák civilizációkon belüli összecsapását felváltja a vallás és a kultúra civilizációk közötti összecsapása. Véleménye szerint globális civilizáció nem fog kialakulni, a modernizáció ugyanis nem eredményez „nyugatosodást”. Új, eltérő civilizációkon alapuló világrend alakul ki, ahol a Nyugat mindinkább konfliktusba kerül más civilizációkkal, amelyek között az erőegyensúly módosul, a Nyugat hanyatlani kezd, az ázsiai civilizációk pedig drasztikusan erősödni kezdenek demográfiailag, gazdaságilag és katonailag is. El kell fogadni, hogy a nyugati civilizáció nem egyetemes, és ha ez a világ talpon akar maradni, meg kell újulnia, ez pedig államainak összefogásán múlik.

Szintén demográfiai hullám tapasztalható az iszlám világban is, amelynek komoly következményei lesznek és már vannak is folyamatosan. A nem nyugati civilizációk ugyanis sokkal határozottabban kiállnak saját kultúrájuk megőrzése mellett, mint a nyugatiak. A fő konfliktusforrás tehát nem a szegények és a gazdagok közötti különbségben, nem is az „osztályok” között, hanem a kulturális identitásban keresendő. A kulturális identitás ugyanakkor nagyban kihat a politikai berendezkedésre is: az iszlám gyakorlatilag lehetetlenné teszi a muszlim többségű országok demokratizálását, mivel az iszlámnak nem csupán vallási, hanem politikai dimenziója is van, ami voltaképpen Allahot jelöli meg a muszlimok által lakott államok uralkodójának. A saría kijelöli egy kafír nemzetbe történő bevándorlás teljes folyamatát és stratégiáját, továbbá azt, hogy mit tegyenek annak érdekében, hogy iszlamizálják a társadalmakat.

A saría törvény

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!