Kereső toggle

Mesterségük címere: KV

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Kompakt púder, kompakt fényképezőgép, kompakt mosógép. Hasznos eszközök, hiszen méretük miatt praktikusak, nem foglalnak sok helyet, bárhová magunkkal vihetjük, mindamellett mindent tudnak, amit a nagyobb társaik. Ez jellemzi a Tchibo legújabb kapszulás rendszerű kávéfőzőjét is. Az új Cafissimo Compact kávéfőző nem csupán trendi, de a modern dizájn, a tökéletes kidolgozás mögött igazi kávéspecialista rejtőzik.

ATchibo első kávégépe 1984-ben kerül piacra, mely egy Picco nevű presszógép. A napjainkban kapható, Cafissimo néven ismert gépeket 2008 óta forgalmazza a cég, melyek mind egy új szisztéma alapján működnek. A rendszerbe helyezett kapszulán a víz – beállítástól függően – különböző mértékű nyomással áthatolva formálja késztermékké a pörkölt kávét. A víz mennyiségével pedig a kávé erősségét állíthatjuk. A Tchibo máig tízféle kávékapszulát ismertetett meg velünk itthon a három kávétípusnak megfelelően, 100% arabica kávébabból. Mindegyik kapszula pontosan kimért kávémennyiséget tartalmaz a választott kávé elkészítéséhez.

A Cafissimo Classicot sokoldalú tehetségként jellemezhetjük. Kávén kívül ugyanis készíthetünk vele még tejhabot cappuccinohoz vagy latte macchiatóhoz, de a forró víz funkcióval akár teát is. Amennyiben a helytakarékosságra törekszünk, de nem szeretnénk lemondani a kávé minőségi élvezetéről, forduljunk a Cafissimo Duo-hoz. A világ legkisebb, kapszulával működő kávégépe összesen 19 centi hosszú, 20 centi magas, és a lényeget tekintve nem marad el társaitól.

A háromlövetű kávégép

A legújabb típusú gép a márciustól Magyarországon is kapható Cafissimo Compact. A három nyomásfokozata révén háromféle kávé elkészítését teszi lehetővé: eszpresszó, café crema, filterkávé. Nem csupán kellemes ízt visz a mindennapi kávézás örömeibe, hanem esztétikai adottságai révén csodás kiegészítője is lehet konyhánknak. A korábban született testvéreitől eltérően a Compact kávéfőző belsejében egy kapszulatartó található, ahová az elhasznált kapszulák potyognak, így az sem gond ha akár egy nyolc fős vendégsereg toppan be hozzánk kávéra. A cseppmentes kapszulaeltávolítás az integrált gyűjtőtartálynak köszönhető. Lévén, hogy kapszulák aromazártak, minden egyes csésze kiváló minőségű kávét garantál fogyasztójának. Az igazán hozzáértők szerint nem kell félni a kapszulás rendszereknél az íz- és illatérték csorbulásától, mert az minimális.

Környezettudatos kávé

Afrikában, a Kilimandzsáró lejtőin található a Machare Estate kávéfarm, amelynek alapítója egy német háziasszony, Bente Luther-Medoch. Bente szívét megérintette Tanzánia sokszínű növény- és állatvilága, ezért arra tanította az alkalmazottait, hogy felelősen bánjanak a természettel. Az ő segítségével jöttek létre az első ökológiai kávéfarmok Afrikában, amelyek a természetvédelem legszebb képviselői közé tartoznak. A hatalmas fák árnyékában, a forró afrikai nap elől védve nőnek a különösen ízletes felföldi Arabica kávécserjék, a kávébabból pedig a – kifejezetten itteni termés számára kifejlesztett – pörkölés hozza ki az étcsokoládé és a csipetnyi gránátalma aromáját.

Kávéiskola

A kávé közösségteremtő ereje sokak szerint már a borral vetekszik. Kezdőknek és haladóknak egyaránt komoly sikerélményt és nem utolsósorban élvezetet jelent, amikor az adott őrleményben egy-egy újabb ízkomponenst sikerrel azonosítanak. A szakértelmet már itthon is oktatják – akárcsak a bor esetében a sommelier-képzőn –, baristaképző tanfolyamokon.

Kis Tchibo-sztori

Egy mesterember a munkáját minden szempontból igyekszik tökéletessé fejleszteni. Akár évtizedeken keresztül is próbálkozik, hozzáad, elvesz belőle, megfelelő időben befektet. Professzionalitása nem csupán a munkadarab minőségén, hanem a hozzáadott értéken is múlik. Önmagát folyamatosan képzi, halad a korral. A globalizáció lehet az előrehaladásának gátja, de katalizátora is. Ez utóbbinak tökéletes mintapéldája az a német vállalat, amely ugyan kezdetben csupán egy produktum, az őrölt, illetve szemes kávé köré épült, mára azonban a Tchibo néven számos egyéb (non food) termékkel van jelen saját üzleteiben és az online kereskedelemben (www.tchibo.hu).
Az ötvenes évek elején jelenik meg a Tchibo első önálló magazinja, „mely a legújabb divatötletekkel, érdekes történetekkel, szűk pénztárcákra szabott receptekkel, rafinált szabásmintákkal, novellákkal és szépségtippekkel szórakoztatja a vásárlókat”. A vásárlás meggyorsítása érdekében a pörkölő üzem mellett Hamburgban megnyílik az első kávéüzlet, mely később kóstolóval is várja az érdeklődőket. A kávé mellett először háztartási cikkeket kezdenek árulni, mára azonban hetente változó kínálatukban megtalálható az autós kiegészítőktől kezdve a ruhaneműkön át az órákig számos különböző termék kategória.

Olvasson tovább: