Kereső toggle

Szauna nemtől és kortól függetlenül

Megizzaszt

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Fáradtság, kimerültség, megfázás, stressz okozta megbetegedések és még számtalan ok késztethet arra, hogy kipróbáljuk a szaunázást. A finnek találmányát hazánkban is egyre többen építik be otthonukba vagy kertjükbe – már több mint 1,5 millió található belőle.

A szauna nem véletlenül kapta meg őshazájában találóan a szegény ember kórháza elnevezést. Ugyanis üzemeltetése egyszerű, létesítéséhez nem kell más, mint egy kis faház kályhával. Azonban, hogy szaunánk valamennyi jótékony hatását optimálisan élvezhessük, érdemes odafigyelni az alapanyagok gondos kiválasztására és az alapvető építési irányelvekre. Itthoni forgalmazóink ebben maximálisan segítséget nyújtanak. 

A szaunázás szokásai több ezer éve nem változtak. A mai napig rendszeres látogatói ennek a pici helyiségnek a csecsemők és az aggastyánok is. Az erejük teljében lévők télen a közeli tó jegén vágnak léket, hogy abban hűthessék le magukat.

A szauna természetes módon erősíti szervezetünk ellenálló képességét, hatékonyan javítja a közérzetünket. A lappangó betegségek gyorsabban felszínre kerülnek, és könnyebben legyőzhetőek, mialatt immunrendszerünk is megerősödik. Az ér falát is megerősíti, és ezzel gátolja a visszér és egyéb érrendszeri betegségek kialakulását. A szauna forró gőzének hatására méreganyagaink és a felesleges víz eltávozik az izzadtsággal. Azonban azt a tévhitet, miszerint zsírt
is égetünk, és ezáltal fogyókúrára alkalmas, elfelejthetjük. 

A finnek szerint nincs is pompásabb dolog, mint egy nehéz nap után a szauna gőzében üldögélni és hagyni, hogy a verejtékkel együtt a szorongás, a keserűség, és az aggodalmas gondolatok is kiolvadjanak belőlünk. 

Azonban a jó szaunához idő kell! Az előkészülettel és a pihenéssel együtt legalább két órát szánjunk rá. Előtte ajánlott lezuhanyozni, majd szárazra törölközni. Vigyünk magunkkal illóolajat is, a kabinban időnként dörzsöljük át magunkat, tovább élénkítve vérkeringésünket. Hagyjuk 8-10 perces benntartózkodással elpárologni a feszültséget! A kabin elhagyása után, ha bírjuk, vegyünk egy jó hideg vizes fürdőt, majd térjünk vissza a melegbe, ezt követően ismét jöhet a hideg zuhany. Mindezek végeztével feküdjünk, és pihenjük ki a szaunázás fáradalmait! Ha lehetséges, szomjunkat ne oltsuk azonnal, így a vesénkben fölgyülemlett méreganyag hatékonyabban tud távozni. A szauna nem pótolja a sportot, sem a fogyókúrát, ezért iktassunk be egy sportnapot is!

Olvasson tovább: