Kereső toggle

A diákok és a reggel

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Több külföldi kutatás jutott arra az eredményre, hogy a gyerekek biológiai órájának nem felel meg a reggel nyolc órai tanításkezdés, majdnem olyan ez nekik, mintha a felnőtteket hajnali háromkor köteleznék munkakezdésre. 

Német és amerikai kutatások egyaránt arra az eredményre jutottak, hogy nem szabadna reggel nyolckor kezdeni a tanítást, mert a gyerekek reggel még annyira fáradtak, hogy alig tudnak koncentrálni az első órákra. A iskolásoknak a reggel nyolc óra majdnem olyan, mintha a felnőtteknek hajnali háromra kéne munkába járni – állítják német pszichológusok és gyerekorvosok. Szerintük a diákok kora délután a legfrissebbek, akkor tudják kihozni magukból a maximumot. Ezt amerikai kutatók is vizsgálták, próbadolgozatokat írattak diákokkal, és ez a kutatás is arra az eredményre jutott, hogy a gyerekek jobban teljesítenek a délutáni teszteken, mint a reggeli dolgozatoknál. Az amerikai kutatók szerint a gyerekek legalább egy-két órával kevesebbet alszanak iskolaidőben, mint a szünidő vagy a hétvége ideje alatt, és ez az alváshiány okozza a rossz reggeli teljesítményt. (Origo)

Olvasson tovább: