Kereső toggle

A szeretet ma is népszerű

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Dumas Kaméliás hölgy cím? művének története a kurtizánról, aki az igazi
szeretetre reagálva mindenét eladja, sőt végül önmagát, saját boldogságát is feláldozza,
nemcsak Giuseppe Verdire volt leny?göző hatással az 1850-es évek elején. A dráma
alapján komponált Traviata cím? operájának élő filmelőadását műholdak segítségével
öt kontinensen figyelhették az operakedvelők az elmúlt héten. A mintegy 3 milliárd
forintnyi frankot felemésztő produkciót hét éves előkészület előzte meg. A
szereplők gondos kiválasztására utal, hogy a női főszereplőt, Eteri Gvazavát 80 énekesnőből
választották ki.

Az élő operafilmek történetében az 1992-es római Tosca-előadás volt az első,
melyet a Traviatához hasonlóan szintén Zubin Mehta vezényelt. A m?faj megpróbálja
egyesíteni az operafilmek korszer? látványát az élő előadások izgalmával, azt
azonban, hogy ez mekkora feszültséggel jár az előadók és a rendezők részéről,
talán jól érzékelteti a film producerének, Andrea Andermannak a nyilatkozata, aki magát
"a zene megszállottjának" nevezte. Állítása szerint majdnem beleőrült a forgatásba.

Olvasson tovább: