Kereső toggle

Szenzációs év lesz

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Talán ez az a megállapítás, amelyben az idei Forma–1-es sorozat minden
résztvevője egyetért.

Vasárnap Melbourne-ben indult útjára a száguldó cirkusz. Aki a 40 fokos
kánikulában a légkondi kényelmét otthagyva a pályára látogatott, annak nem
akármilyen élményben volt része. A kicsúszásokban, megpördülésekben,
előzésekben, vezető- és csapathibákban bővölködő futamon végül a mindvégig
hibátlanul vezető Lewis Hamilton győzedelmeskedett.

A brit versenyzőnek azonban a babérok helyett a versenyautóba kell visszaülnie,
mert szinte azonnal itt a következő helyszín, ahol a Jégembernek becézett Kimi
Raikkönen könnyen az arcára fagyaszthatja a mosolyt. És ne feledkezzünk el
Fernando Alonsóról se, aki idén ismét a Renault-csapat színeiben küzd a 3.
világbajnoki címéért.

A 18 futamból álló évad végén valószínűleg hármójuk közül kerül ki az idei
világbajnok.

A címvédő Raikkönennek, úgy tűnik, sikerült beilleszkednie a Ferrari-csapatba,
és elfogadtatnia magát a nemzeti ereklyének számító olasz autómárka rajongóival.
Ez korántsem egyszerű dolog olyan elődök, mint Nigel Mansell vagy minden idők
legsikeresebb autóversenyzője, Michael Schumacher után. A nagy múltú istálló
támogatása ellenére az ausztrál versenyen kétszer is hibázott, és végül
motorhiba miatt távolról sem láthatta meg a kockás zászlót. Szerencséjére csak
heten értek célba, így megkapta a nyolcadik helyért járó 1 pontot.

A győztes Lewis Hamilton így – Kimihez képest – 9 pontos előnnyel indulhat neki
a következő, maláj nagydíjnak. A tavaly bemutatkozó színes bőrű versenyző idén
már egy év Forma–1-es tapasztalattal, egy nagyon jó autóval és egy támogató
csapattárssal, Heikki Kovalainennel küzdhet a végső győzelemért. Akinek sok
adatott, attól sokat is várnak, így a 23 éves fiatalember minden futam előtt
nagy súllyal a vállán préselődik be a McLaren-Mercedes ülésébe.

A Melbourne-ben 4. helyen befutó Fernando Alonso a mclarenes kiruccanás után
visszaigazolt a Renault-hoz, ahol tárt karokkal fogadták laza külsejével,
udvarias modorával, meg persze a két világbajnoki címével együtt. A spanyol
méltán számíthat dobogós helyekre az év során.

A három nagy esélyes mellett további 19 zseniális képességű versenyző száll
ringbe 2008-ban. Akadnak köztük veteránok, mint például a néhány éve
repülőgép-balesetet szenvedett David Coulthard vagy a Force India színeiben
induló Giancarlo Fisichella, de két újonccal is gazdagodott a mezőny Sebastien
Bourdais és az ifjabb Nelson Piquet személyében.

És bőven akadnak még, akik meglepetést okozhatnak. Az évek óta remek
teljesítményt nyújtó Nick Heidfeld a 2. helyre hozta be a BMW-t. Csapattársának,
Robert Kubicának is volt néhány figyelemre méltó megmozdulása a tavalyi
szezonban. Az idei autójuk igen ütőképesnek bizonyult. A legendás Keke Rosberg
fia, Nico is a dobogóra állhatott a hétvégén, ezzel valóra váltva egy régi
álmot, mivel barátjával, Lewis Hamiltonnal nyolc éve várták a közös pezsgőzést.
Figyelemre méltó továbbá a Spyker istállóból átalakult Force India megjelenése a
mezőnyben. A szponzor, Vijay Mallya dollármilliói nagy lökést adhatnak a
csapatnak, amely két kiváló pilótát, Giancarlo Fisichellát és Adrian Sutilt
tudhat magáénak. Nem mellékes az sem, hogy egy milliárdos lélekszámú nemzet –
benne befolyásos vállalkozókkal – szorít értük.

Idén két új pályával kell a versenyzőknek megbirkózniuk. A tervek szerint a
szingapúri nagydíj újdonság lesz, mivel itt az esti órákban mesterséges
megvilágítással lesz lebonyolítva a verseny. Szintén új helyszín Valencia, ahol
az Európa Nagydíjat rendezik meg.

A folytatás pedig március 23-án Malajziában lesz.

2008-as versenynaptár

Ausztrál GP március 16.

Maláj GP március 23.

Bahreini GP április 6.

Spanyol GP április 27.

Török GP május 11.

Monacói GP május 25.

Kanadai GP június 8.

Francia GP június 22.

Brit GP július 6.

Német GP július 20.

Magyar GP augusztus 3.

Európa GP augusztus 24.

Belga GP szeptember 7.

Olasz GP szeptember 14.

Szingapúri GP szeptember 28.

Japán GP október 12.

Kínai GP október 19.

Brazil GP november 2.

Olvasson tovább: