Kereső toggle

A Mercedes másképp gondolja

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Alapvető a különbség az Euro NCAP által laboratóriumi körülmények között végzett töréstesztek és a közutakon tapasztalható valóságos balesetek között, véli a Mercedes. A német autógyár biztonsági fejlesztő tevékenysége jelentősen különbözik azon gyártókétól, akik a balesetkutatás adataiból nyert ismeretek helyett főként a mesterséges körülmények között végrehajtott töréstesztek eredményeit veszik alapul. 

Az "European New Car Assessment Programme" által odaítélt csillagok hasznos információval szolgálhatnak ugyan a vásárlóknak az általuk kiszemelt autó ütközési viselkedését illetően, ám az ott modellezett helyzetek mindössze a valós balesetek egyharmadát szemléltetik. A Mercedes-Benz szerint az Euro NCAP magában rejti azt a veszélyt, hogy néhány gyártó a teszt elvárásaihoz fejleszti az autóit, így azok sok valós helyzetben nem nyújtanak kellő védelmet az utasoknak. Példaként említik a frontális ütközést, amelynek során többnyire különböző méret? és tömeg? autók csapódnak egymásnak. Ilyenkor utasvédelmi szempontból nem feltétlenül ideális a rendkívül merev orrszerkezet, holott az Euro NCAP-en nagyban javítja az autók szereplési esélyeit. Az elmúlt évek számos biztonságtechnikai újítása nincs hatással az Euro NCAP eredményére. Védelmi funkciójukat nem jutalmazzák csillagokkal. Pedig a valóságban valamennyi igen fontos szerepet játszik az utasok testi épségének megóvásában. (K.S.)

Olvasson tovább: