Kereső toggle

Felnőttkorban a bébi Mercedes

A szépség nem minden

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Hét év gyártási idő és 1,1 millió darab eladott példány után a korábbinál korszer?bb és csinosabb utód váltotta le a sikeres A osztályt. A kívül kompakt, belül a buszlimuzinok helykínálatával büszkélkedő tágas családi autó most első ízben sportos, háromajtós modellként is kapható.

Az új formájú fényszórók, a korábbinál markánsabb hűtőmaszk, a domború sárvédők és a lendületes övvonal masszivitást, dinamizmust és magabiztos fellépést sugároz. Az új A osztály 23 centiméterrel hosszabb és 4,5-tel szélesebb lett, mint az előző generáció, a csomagtartó térfogata is 15 százalékkal nőtt, 435 literesre. A legkisebb csillag kompakt méretei ellenére a Mercedes autóktól megszokott magas biztonsági színvonalon áll. Fejlesztése során az A osztályt 100 km/h sebességgel ütköztették az S osztállyal – amely ugye egészen más kategória. A próbabábuk természetesen "túlélték" a súlyos ütközést, köszönhetően a szendvicsszerkezet? padlólemeznek. A biztonsági koncepció lényege, hogy frontális ütközéskor a motor és a váltó nem hatol be az utastérbe, hanem becsúszik a padlólemez alá. A szendvicspadló oldalirányú ütközéskor is előnyt jelent, mert az utasok magasabban ülnek, mint a hagyományos személygépkocsikban. A biztonságot tovább növelték a szelektív lengéscsillapító-rendszerrel – e műszaki megoldásnak köszönhetően a mindenkori vezetési stílushoz igazodik a lengéscsillapítók karakterisztikája. Az A osztályban jelenik meg először az AUTOTRONIC váltó, amely új fejezetet nyit az erőátviteli rendszerek történetében. Lényege az, hogy egy kúpos tárcsa és egy acélszíj segítségével a vonóerő fokozatmentes gyorsítást biztosít egészen a végsebességig. Aki mégis szeretne kéziváltót használni, annak hét, virtuálisan kapcsolható sebességfokozat áll a rendelkezésére. Itt mutatkozik be három új CDI dízelmotor is, melyek átlagosan 4,9-5,4 litert fogyasztanak 100 kilométerenként, azaz példásan takarékosak. Az opcionálisan rendelhető részecskeszűrő – melynek regenerálása nem igényel semmilyen adalékanyagot – 99 százalékkal csökkenti a koromkibocsátást. A kocsi gazdag alapfelszereltségének része egyebek között a klímaberendezés, a multifunkciós sebességfüggő szervokormány, a kipörgésgátló, a szelektív lengéscsillapítók, a fejet és a mellkast védő oldal, valamint a fokozatokban kinyíló első légzsákok. Mindez 5 millió 589 ezer forintos indulóáron! (K. S.)

Olvasson tovább: