Kereső toggle

Zoom-Zoom

Nagyító alatt az új Mazda 6-os

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A médiában világszerte vetített "Zoom-Zoom" (nálunk: Brumm-Brumm) reklámfilmek a mozgás és az autók élvezetének ösztönös gyermeki megnyilvánulását közvetítik a Mazda reménybeli vásárlói felé. Arra kerestük a választ, hogy valóban egy sportautót rejtettek-e el minden Mazda 6-os modellben. Tutira mentünk, ezért rögtön a modell zászlóshajóját, az AWD Sport Kombit próbáltuk ki. 

A Mazda 6-os a 2002. májusi bevezetése óta a világ tizenhat országában huszonhárom díjat nyert el. Az év autója elismerést kapta Angliában, Ausztráliában, Ausztriában és – a kissé magas városi fogyasztása ellenére – Skóciában is. Belgiumban és Svédországban az év családi autója lett, az európai Év Autója szavazáson pedig második helyezést ért el. A lista önmagáért beszél, ennyi díjat ugyanis nem lehet "lezsírozni".

feltűnő első levegőbeömlő nyílások és az elegánsan keskeny fényszórók teszik karakteressé az új Mazda 6-os orr-részét, a hátsó lámpatestek formájában az elsők köszönnek vissza. A belső tér hangulatát friss dizájn és jó minőség? anyagok határozzák meg, figyelemre méltó a rendkívül tág határok között, négy irányban állítható kormányoszlop. A csomagtér alaphelyzetben 490 literes. Ha a csomagtartó oldalfalán található kar működtetésével a hátsó üléseket egy mozdulattal sík raktérpadlóvá alakítjuk (még a fejtámlákat sem szükséges eltávolítani), egy 1697 literes teret nyerünk. Ezt a "karakuri" ülésrendszer megalkotását állítólag az összehajtogatható japán babák inspirálták. A középkategória igen kevés szereplője rendelkezik olyan igényes műszaki megoldásokat tartalmazó kerékfelfüggesztésekkel, mint a Mazda 6-os. A járm? széles nyomtávja maximális kapcsolatot biztosít az útfelülettel, sportos irányíthatóságot és kanyarodási tulajdonságokat biztosít. A négy tárcsafék határozottan lassítja a tizenhat mázsás kasztnit, a 39,7 méteres féktávolság ugyan tisztességes, de nem jobb a konkurenciánál.

A Mazda 6 AWD jelenleg csak a 2,3 literes, 162 lóerős motorváltozattal rendelhető. 205 Nm nyomaték, 12,3 másodperces gyorsulás (0–100 km/h) és 189 km-es végsebesség jellemzi ezt a könny?fém erőforrást, no és egy kissé magas – 15,2 literes városi fogyasztás.

A Mazda 6-os kétségkívül legérdekesebb része az automata sebességváltóval kombinált állandó összkerékmeghajtású rendszer, amely automatikusan osztja el a motor nyomatékát az első és a hátsó tengely között, összehasonlítva a kerekek fordulatszám-különbségét. Ha állandó sebességgel utazunk – például autópályán –, a teljesítmény csak az első tengelyre irányul, innen adódik az alacsonyabb, 8,2 literes országúti üzemanyag-fogyasztás.

Bőséges a biztonsági felszerelések listája: hat darab légzsák, blokkolás-, kerékkipörgés- és oldalkitörésgátló, automatikus szintszabályzó, xenon fényszórók. Főbb kényelmi berendezések: automata klíma, hét hangszórós BOSE audiorendszer és navigációs berendezés.

A Mazda 6 Sport Kombi AWD 8,5 millió forintos vételárával nem olcsó. Menynyiséget minden bizonnyal az 1,8-as benzines limuzinból (5 millióért) vagy a Sport Kombi dízel változatából (5,6 millióért) fognak eladni. Viszont, ha figyelembe vesszük, hogy kit tekint fő versenytársainak a Mazda (BMW 3-as, VW Passat, Honda Accord, Toyota Camry), az összkerékmeghajtásos modell ára már nem is olyan rossz üzlet.

Olvasson tovább: