hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Új autómárka a száguldozók között
Toyota TF102 bemutató

2001. 12. 23.
A kölni székhely? Toyota–istálló bemutatta 2002-es versenyautóját. A csapat a Forma–1-es istállók közül elsőként mutatta be jövő évi, a Forma–1-ben debütáló, TF102 névre hallgató betonszaggatóját. A bemutatóra a világ minden tájáról érkeztek, és jelen volt Bernie Ecclestone Forma–1-es nagyfőnök is.



Az újonc Toyota látványban már nyerni tudott, jöhetnek a versenyek Fotó: Reuters

A bemutatót –az annak idején a Toyota ralicsapatának vezetői posztját betöltő TMG-főnök– Ove Andersson celebrálta a németországi Kölnben, a csapat főhadiszállásán. A legutóbbi két évben vált divattá a csapatok között, hogy az autóbemutatókat a főhadiszálláson mutatják be, költségkímélés okán, és azért, hogy több idő maradjon azok tesztelésére. Úgy tűnik, hogy az autós gyorsasági világbajnokságon első évét megkezdő istálló máris ennek a trendnek vetette alá magát. Az autó a csapat főtervezője, Gustav Brunner szerint hagyományos, és várhatóan a szezonnyitó melbourne-i futam előtt már hajtanak végre módosításokat rajta. Az osztrák főtechnikus szerint a TF102 gyenge pontja az aerodinamikában rejlik, s ez az a terület, ahol még fejlesztéseket kell végrehajtaniuk. A versenyautót 2001-ben már több pályán is tesztelték, így a Hungaroringen is, amely során majd 30 ezer kilométer tettek meg a piros-fehér autókkal.

Korábban sokan meglepetéssel vették tudomásul, hogy nem túl nagy a szimpátia az újonnan debütáló japán istálló iránt a többi istállónál. Pedig úgy tűnik, hogy az eddigi legnagyobb költségvetéssel startoló csapat visszafogott célokat tűzött ki maga elé a közeljövőre. 2002-ben szeretnének célba érni, míg 2004-ben dobogós helyezést is szeretnének elérni. A következő évben pedig reményeik szerint már a világbajnoki cím megszerzésére is sor kerülhet. Ezek nagyon is szerény elképzelések ahhoz képest, hogy annak idején a BAR-istálló már a debütáló versenyét meg akarta nyerni. Sokan azon is csodálkoznak, hogy miért éppen Mika Salót és a Forma–1-ben még nem versenyző Alain McNisht szerződtette le a csapat, amikor olyan jó kvalitású pilóta is elérhető lett volna számukra, mint például Heinz-Harald Frentzen. 

Niki Lauda, a Jaguár-istálló főnöke szerint a nem túl jó teszteredmények nem csak az autó, de a pilóták által nyújtott rossz teljesítménynek is betudhatók. Bár Salóról tudjuk, hogy jó autóval képes szép eredményekre, Alain McNish Forma–1-es képességei ismeretlenek.

A rossznyelvek szerint a csapatok csak azért adnak hangot nemtetszésüknek, mivel a Toyota kétszer anynyit is hajlandó fizetni a hotelszobákért, hogy közelebb lehessen a melbourne-i pályához. Ráadásul még ahhoz is megvan a pénze, hogy elcsábítsa a legjobb munkatársakat a többiektől. Az egyik eddigi legjobb szerzeménye talán Gustav Brunner, aki a Minarditól igazolt át a japán csapathoz. A csapat két pilótája a 24-es és 25-ös rajtszámokkal vág neki a szezonnak a március 3-ai szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. (Forrás: Amber PR)

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!