Kereső toggle

Gyors teszt: Volvo S60 2.4T

Mint a dinamit

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A svéd ipar termékei – az acéltól a bútorokig – az egész világot meghódították. Az Alfred Nobel által feltalált dinamithoz hasonlóan e havi autótesztünk példánya is hamisítatlan "made in Sweden". 



Nincs kompromisszum 

Az ez évben hetvennégy éves Volvo autógyár Geza Lóczit, a Kaliforniai Volvo Piacfelügyelő és Koncepció Központ magyar származású igazgatóját bízta meg egy sportos, de egyben családi limuzin tervezésével. Lóczi egy olyan autót álmodott meg, melynek stílusteremtő formavilága van, de időtlenül klasszikus vonalvezetése nem hódol be az "egynyári" divatnak. Az S60-as 1563 milliméteres keréknyomtávja a kategória legszélesebbje, ezért az autó kanyarokban példátlanul stabilan fekszik az úton. Az öthengeres motor 200 lóerős teljesítményét gond nélkül viszi az aszfaltra a sportosra hangolt, különleges első futómű. Mire 7,6 mp-t mutat a stopper, a sebességmutató már a 100-ason áll. A 285 Nm-es maximális nyomaték már 1800-as fordulaton rendelkezésre áll, a fogyasztás is kellemes, az S60-as vegyes (országút-város) üzemmódban megelégedett 9,5 liter naftával. A kiváló fogyasztás/teljesítmény arányhoz hozzájárul a kis gördülési és légellenállás is (alaktényező: 0,28). Az elegáns utasteret is a dinamikus vonások jellemzik. Az első üléseket úgy alakították ki, hogy távolsági utazásnál is kényelmesek legyenek, ugyanakkor akkor is jól tartsák a testet, ha a vezető egy-egy kanyarban kipróbálja az autó képességeit. Az automata klímaberendezéshez kapcsolódik egy belső levegőminőség-kontroll, amely figyeli a beáramló levegőt, és a pollentól kezdve az ablakmosó folyadék szagáig kizár minden káros anyagot az utastérből – így belül tisztább a levegő, mint odakint. A csomagtartó 425 literes és a padlóból kihajtható válaszfallal két részre osztható, igazán hosszú csomagok szállítása esetén pedig a hátsó és a jobb első ülés háttámlája is előre dönthető. A rengeteg extra, mint például a hátsó kartámaszból kihajtható integrált gyermekülés, vagy külön az S60-as akusztikájához tervezett nagy teljesítmény? autóhifi-rendszer egy luxusautó komfortját biztosítja. A hátsó ülésen három felnőtt helyezkedhet el, és minden üléshez – a fejtámlán kívül – három pontos, előfeszítős biztonsági öv is tartozik. A front-, oldal- és függönylégzsákok, a ráfutásos balesetek ellen védő WHIPS háttámlarendszer, a SIPS egyedülálló oldalütközés- védelmi rendszer, a nagy szilárdságú energiaelnyelő zónákkal kiegészített robosztus utasfülke mind-mind azt sugallják, hogy a Volvónál nagyon szeretik a törzsvásárlókat. Az S60-as egyébként ugyanazt a biztonsági arzenált vonultatja fel, mint a Volvo csúcsmodellje, az S80. És hogy mindez mibe kerül? Az S60 2.4T verziójáért 10 millió 450 ezer forintot kérnek, de a 140 lóerős alaptípusért 2 millióval kevesebbel is beérik. (K.S.)