Roncstemetővé válhat Magyarország, amennyiben alacsonyabb regisztrációs adókkal terhelik a használt autókat az újaknál – mondta a múlt héten megnyílt Budapesti Autószalon főszervezője. Győző Gábor felhívással fordult a magyar autósokhoz, a döntéshozókhoz és a sajtó képviselőihez: véleménye szerint a várható használtautó-behozatal növekedése – amely akár 25 százalékkal is visszavetheti az újautó eladásokat – csak a legalitás határán működő, adót kerülő magyar és nyugat-európai vállalkozói réteg érdeke. Ezért az autógyártókat és -importőröket, a márkakereskedőket és a független szervizeket, valamint a bontókat tömörítő érdekképviseleti szervezetek autós nagykoalíciót alakítanak, és közös fellépéssel mindent megtesznek az általuk képviselt szakmák területén található szürke és fekete gazdaság kifehérítése érdekében.
Az október 30-ig nyitva tartó kiállítás sokkal szerényebb a frankfurti autószalonnál, de korábbi önmagához képest is visszafogottabb stílusban prezentálja az újdonságokat. Nincs jelen az Audi, a BMW, a Mercedes, a Seat, a Skoda, és a Volkswagen sem. Viszont először mutatkozik be a Cadillac, a Chevrolet, a Dacia, a Ssangyong, és itt a nagy visszatérő, a Suzuki is. Rajtuk kívül még 211 kiállító vesz részt a 18. Budapesti Autószalonon, köztük a háttéripar képviselői.
A HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont területén hétköznap délelőtt 10-től este 6-ig, hétvégén este 8-ig nyitva tartó kiállításra a napijegy 1500 forintba kerül, diákok, nyugdíjasok 1000 forintért mehetnek be. Van 2 felnőtt + 2 gyerek számára szóló családi belépő is, 3000 forintért.
Citroën C6: A kiállítás megnyitásával egy időben már meg lehet rendelni a Citroën felsőkategóriás modelljét, amely híven tükrözi a márka alapértékeit. Elég rápillantani az autóra, és máris szembeötlik a szoros rokonság a pontosan ötven évvel ezelőtt bemutatott DS-modellel. A nagy utazásokra termett limuzint, mely a biztonság és a kényelem terén minden igényt kielégít, telepakolták korszakalkotó műszaki megoldásokkal. A head-up kijelző például a vezető elé, a szélvédő belső felére vetíti a legfontosabb vezetési és navigációs információkat, így a sofőrnek nem kell levennie tekintetét az útról, elég, ha a látómezejébe vetített adatokra fókuszál. Az elektronikusan szabályozott hidropneumatikus felfüggesztés szinte "kivasalja" a hepehupás utakat, a továbbfejlesztett rendszert a szaksajtó egy légpárnás járm?ével tartja egyenértékűnek. A 208 lóerős, V6-os HDi dízelmotort részecskeszűrővel is felszerelték, így a kipufogó károsanyag-kibocsátása szinte a nullával egyenlő.