Kereső toggle

Indul a Microsoft új keresője

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Kibővített találati listával, jobb relevanciával, új megjelenéssel és felhasználói élménnyel indul június 3-án a Microsoft keresője, amelyet Bing névre kereszteltek – írja az MTI. Európában eleinte „beta” megjelöléssel fut majd a csütörtök este bemutatott szolgáltatás, azonban ez nem félkész, hanem kevesebb és alacsonyabb szintű szolgáltatást jelent, míg az USA-ban szélesebb szolgáltatáskészlet lesz elérhető.

A Decision Engine nevű keresőmotor kidolgozásánál az alapvető szempontok között még a nagyobb gyorsaság és egyszerűség is szerepel.  A jobb relevanciát a Bing úgy próbálja elérni, hogy jobban „megérti” a keresések céljait, és több járulékos információt is hozzáköt az eredeti kutatáshoz. Például egy termék iránti keresés kapcsán az eredmények mellett teszteket, alkatrészeket vagy olyan online boltok listáját találhatjuk, ahol az árucikk kapható. Egy repülőúttal kapcsolatos keresésnél pedig nemcsak az indulási és érkezési időpontokat kapjuk meg, hanem a szállodák listáját és az adott országban várható időjárás elemzését is. A Microsoft közleménye szerint a Bing eleinte négy keresési szegmensben próbál leginkább érvényesülni: vásárlási döntések kapcsán, utazási tervezéseknél, egészségügyi kérdésekben és helyi üzleti jellegű kutatásoknál.
A redmondi cégóriás fontos célkitűzése, hogy a felhasználónak jóval kevesebbet kelljen klikkelnie azért, hogy egy konkrét információt megtaláljon.