Kereső toggle

Légikatasztrófa miatt lezárták a transzszibériai vasútvonalat

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Az elmúlt hét folyamán két baleset is rámutatott a közlekedési-szállítási
infrastruktúra sebezhetőségére. Előbb a La Manche csatorna alagútját kellett
napokra lezárni egy defektes gumi miatt, vasárnap pedig az Aeroflot Nord Boeing
737-ese vágta el Oroszország fő ütőerét.

Az utasszállító repülőgép az Urál-hegység közelében, Perm városánál zuhant
le. A Moszkvától 1400 km-re keletre bekövetkezett balesetnek nincs túlélője,
mind a 82 utas – köztük hét gyermek –, valamint a hatfős személyzet meghalt. A
katasztrófa következtében ötszáz méter hosszúságban megrongálódtak a Moszkvát
Vlagyivosztokkal összekötő transzszibériai vasút sínjei is. A 9288 km hosszú,
létfontosságú vasútvonal építését még 1891-ben kezdték meg, ám a teljes
villamosítás csupán 2002-re készült el, az első és a második világháború
folyamán is történelmi jelentőségű szerepet játszott. Nélküle 1941 őszén aligha
érhettek volna időben Moszkva alá a Vörös Hadsereg Távol-Keletről átdobott
csapatai ahhoz, hogy visszaverjék a fővároshoz közeledő német erőket. A világ
leghosszabb sínpárjainak azonban természetesen nem csak védelmi jelentősége van,
hiszen az észak-keleti tengeri átjáró esetlegesen bekövetkező kiolvadásáig
kereskedelmi útvonalként is pótolhatatlan. Idén januártól ráadásul egyre
kézzelfoghatóbbá válik a Pekinget Hamburggal összekötő vasútvonal terve is,
melynek természetesen a transzszibériai vasút képezné a gerincét.