Kereső toggle

Nem tesz jót a koedukált iskola

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Jobban tennék, ha nem járnának a lányokkal egy osztályba a brit alsós fiúk,
derült ki a bristoli egyetem kutatóinak felméréséből. Mint az Observer című brit
vasárnapi lap megtudta, a fiúk eredményei angolból például lényegesen jobbak, ha
csak kevés lány van az osztályukban.

A bristoli tudósok az összes brit iskolából gyűjtöttek adatokat
felmérésükhöz, melyből kiderült, hogy a fiúk tanulmányi átlaga a lányok számának
növekedésével fordítottan arányos. A kutatást vezető Steven Proud szerint
hasznos lenne, ha a fiúk egynemű osztályokban tanulhatnának. A tudós azzal
érvel, hogy a lányok általában jobbak például angolból, gyorsabban válaszolják
meg a kérdéseket és magabiztosabbak az órákon, míg a fiúk „elbújnak a hátuk
mögött”. A szülők arra szólítanak fel, hogy a tanárok kapjanak megfelelő
kiképzést, hogyan kell bánniuk a túlnyomó többségükben egynemű osztályokkal.
Alan Smithers, a buckinghami egyetem professzora szerint csak 15 százalékban
függ a teljesítmény az olyan tényezőktől, mint az osztályok nemi összetétele, a
többi általában képességen és otthoni háttéren is múlik.