Kereső toggle

Kádárt hagyjuk, de Svájcban megegyezhetünk

Stúdióbeszélgetések helyett magazinműsorok

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Új, napi, saját gyártású magazinműsort indítana, viszont megritkítaná a beszélő fejes műsorokat az idén az ATV vezérigazgatója. Németh S. Szilárddal az ATV körül tapasztalható kiemelt figyelemről, a 2017-es év sikereiről és viharairól is beszélgettünk.

Többször szerepelt az utóbbi hetekben az ATV a nyilvánosságban, mint talán szeretett volna. Hogy viselték ezt a kiemelt figyelmet a tévé munkatársai?

– Megtisztelő, hogy a nyilvánosságban az ATV-vel többet foglalkoznak, mint gyakorlatilag az összes többi televíziós csatornával együttvéve, a nagy országos kereskedelmi tévéket is beleértve. Ez egyébként régóta így van. A tévében ezzel együtt jó a hangulat, és ez annak köszönhető, hogy a legfontosabb tényező, vagyis a nézettség rendben van.

Mint jelent az, hogy rendben van?

– Az utóbbi hónapokban két fontos trendet is látunk. Hétről hétre 4-5, de ezen a héten például 6 ATV-s műsor (most például a fél hatos Híradó) is a legnézettebb 50 hazai televíziós műsor közé került a Nielsen adatai alapján. A másik, szintén örömre okot adó tendencia, hogy a nézőtáborunk fiatalodott, miközben az elmúlt években sokkal több lett a magyar nyelvű tévécsatorna, és általános tapasztalat a tévénézők elöregedése. Ebben a közegben az ATV-nek, ha szabad így fogalmaznom, sikerült visszaforgatnia az idő kerekét.

Azt minek tulajdonítod, hogy ekkora, a csatorna számszerű súlyát messze felülmúló figyelem kíséri az ATV működését?

– Az egyszerű válasz az, hogy érdekesek vagyunk, de persze az is meghatározó, hogy közéleti fókuszú, tematikus a csatorna, és ebben a tematikában mi vagyunk a legerősebbek. Nyilván fokozza az érdeklődést, hogy nagyon sok esemény történt velünk és körülöttünk, a 2017-es évben gyakorlatilag az egyik ügy a másik után jött.

Másrészt a csatorna új igazolásai révén jelen tudunk lenni a bulvárban is, ami – ezt fontos hangsúlyozni – nem a csatorna elbulvárosodását jelenti, hanem egyszerűen olyan személyiségek érkezését az ATV-hez, akik érdekesek a politikai újságírókon kívül a bulvárújságírók számára is. Ez többek között ahhoz is hozzájárult, hogy az ATV híreire, illetve az ATV arcaival kapcsolatos hírekre sokkal nagyobb számban kattintanak a közösségi oldalakon és a Hírkeresőn, mint más oldalak híreire.

Több szempont szóba került már az ATV 2017-es évével kapcsolatban, a viharok és a sikerek is. Összességében hogyan értékeled a tavalyi évet?

– Mindenképpen siker, hogy a kereskedelmileg fontos korcsoportban az ATV-t többen nézték, mint korábban. Ebből következett az is, hogy a reklámbevételünk – és itt elsősorban piaci reklámokra gondolok – ebben az évben minden korábbinál nagyobb volt. A kábeltévé-előfizetési díjakból is több bevételünk volt, mint a korábbi években. Bevételi szinten tehát minden oldalon rekordokat döntött az ATV.

A másik fontos eredmény, hogy a hétvégéket, amelyek korábban fekete lyuknak számítottak az ATV életében, sikerült visszahelyezni a térképre, sőt a vasárnap esti, egymásra épülő műsoraink a nézettség húzórészévé váltak. Ma ezeket a műsorainkat – a Heti Naplót, a #Bochkort és az Esti Frizbit – nézik a legjobban, míg korábban ebben a sávban voltak a legrosszabb nézettségű műsoraink. A 2018-as év fontos projektje a hétköznap esték megerősítése lesz.

Ennek a megerősítésnek azért van egy szűk keresztmetszete, méghozzá az, hogy az ATV-ben, és a hasonló fókuszú konkurenseinél is, reggel, kora este, majd főműsoridőben ugyanazok a – valljuk be, többnyire tökéletesen érdektelen – politikusok váltogatják egymást a különböző díszletek között, és ez így megy több mint egy évtizede. Lehetséges ezzel a politikusi felhozatallal megújítani az ATV hétköznap estéit?

– Nem akarom a kérdést megkerülni, de egy kicsit távolabbról kezdeném. Az ATV-t mostanában szokás bulvárosodással vádolni, de a tény az, hogy napi 14-16 óra politikai műsort adunk. Ebből 10 és fél óra az élő, túlnyomórészt belpolitikai műsor. Ezzel szemben – mivel én sem a Heti Naplót, sem a Krizshow-t nem tekintem bulvárműsornak – heti 4 bulváróránk van, a #Bochkor, a Sas kabaré, az Esti Frizbi és a közéleti humorban tocsogó Aradi–Varga Show.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: