Kereső toggle

A következő 30 évben is itt leszünk

Interjú Váradi Jánossal, az EL AL magyarországi igazgatójával

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Miért éri meg teljes szolgáltatással utazni fapados helyett? Milyen újítások várhatóak az EL AL-tól?

Mi a különbség a fapados és a teljes szolgáltatást nyújtó légitársaságok között?

– Nagyon leegyszerűsítve kétfajta légitársaság létezik: a hagyományos, teljes szolgáltatást nyújtó légitársaságok, valamint a diszkont, úgynevezett fapados járatok. A fapadosok eljuttatnak A-ból B-be, viszont minden másért külön kell fizetni. Nem célunk olcsóbbnak lenni, mint a fapadosok, mivel sokkal jobbat és többet nyújtunk utasainknak, azonban így is előfordult már, hogy a mi jegyünk olcsóbb volt.

Mennyien utaznak Budapest és Izrael között?

– Évről évre nő az utasszám. Több mint négyszázezer utazó utazott 2018-ban Izrael és Budapest között  az EL AL és más légitársaságok járatain. 2018-ban 2017-hez képest 36 százalékkal több magyar volt köztük. Gyakran előfordul, hogy a 180 személyes járatunkon 180 ember ül. A gépeken átlagosan 80 százalék az izraeli utazó és 20 százalék a magyar. Az egyik legfontosabb feladatom az, hogy minél több magyart ültessek a gépeinkre.

Most volt a harmincadik születésnapja az EL AL-nak Magyarországon. Ez nem kevés idő.

– Igen, ‘89 március 27-én szállt le az első menetrend szerinti EL AL-járat. Ez azért jelentős, mert ez egyben a diplomáciai kapcsolatok újrafelvételének is a dátuma Magyarország és Izrael között. Az EL AL és Izrael erősen összekapcsolódik, hiszen ‘48-ban alakult az állam, és az EL AL is ekkor jött létre, tehát a nemzeti légitársaság egyidős az állammal. A légi közlekedés volt az egyetlen kapocs a  külvilággal.  Mi vagyunk az a légitársaság, amely mindig, minden körülmények között repül.

Mindig, minden körülmények között repülnek?

– Úgy tartjuk, ha a Ben Gurion repülőtér üzemképes és működik, akkor az EL AL repül.  A világ legbiztonságosabb gépeiről és légitársaságáról beszélünk. Erre szolgál az a technika, amit az izraeli légitársaság használ a csomagátvizsgálásra, Ferihegyen is saját berendezéseink vannak.  A gépek is védve vannak, a légi marsallok intézményét az EL AL  vezette be. Mi harminc éve itt vagyunk, a következő harmincban is itt leszünk, számíthatnak ránk utasaink.

Milyen szolgáltatásokat nyújtanak pluszban?

– Van Budapesten belvárosi irodánk, személyesen be lehet jönni hozzánk. Az EL AL -nak van egy speciális ügyfélköre, akik igénylik a személyes törődést. Kollégáink ott vannak a reptéren is, ha bármi van, azonnal tudnak segíteni.

Október 27-től belülről is megújulnak a gépeink – az összes ülést kicseréljük, a turista osztályra is kényelmesebb, USB-csatlakozóval ellátott székek kerülnek, lesz business osztály és wifi hálózat. Minden utasunk már most is felvihet a fedélzetre két darab fedélzeti poggyászt, és mindenki kap fedélzeti ellátást is.

Olvasson tovább: