Kereső toggle

Nemzetközi vizeken

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A konkurencia képviselői is elismerően nyilatkoztak a Q&C legújabb termékéről, amelyet idén ősszel mutattak be a vizes szakma legfontosabb képviselőit felvonultató Amsterdam International Water Weeken (AIWW). A magyar cég által fejlesztett Nano egy olyan mezőnyben tűnt ki, és zsebelte be a versenytársak dicséreteit, ahová csupán a bejutást jelentik az innovatív és futurisztikus ötletek.

Az AIWW-n zajló bemutatóknak, konferenciáknak, workshopoknak ugyanis az a legfontosabb feladata, hogy összehozza a kormányzati szervek, a magánszektor és a tudományos élet képviselőit, akik így együtt keresik azokat a megoldásokat, amelyek segíthetnek megvalósítani a fenntartható fejlődés legfontosabb célkitűzéseit.

Idén ősszel is Amszterdamra figyeltek a vizes szakma legfontosabb szereplői. 2015 után ugyanis ismét a holland főváros adott otthont október 30-a és november 3-a között az Amsterdam International Water Weeknek. Ennek keretein belül rendezték meg mintegy 140 ország csaknem 1000 vállalatának részvételével a világ legnagyobb vizes szakmai kiállítását, az Aquatechet is, amelyen ebben az évben egy magyar cég terméke, a Q&C Nano névre keresztelt vízadagolója is remekül szerepelt.

A Q&C családi vállalkozásként indult harminc évvel ezelőtt. A cég irányítását egy évtizede vette át az akkor tizenkilenc esztendős Szabó Márton. „Alkalmazottak nem voltak, csak az iroda, az üzem és néhány gyártógép. Úgy éreztem, hogy profilváltásra van szükségünk, ekkor kezdtünk el vízadagolókkal foglalkozni. Az azóta eltelt időszakban a különböző vízkezelési rendszerek javításával és karbantartásával értékes tapasztalatokat szereztünk. Több ezer alkatrészt és terméket adtunk el, többek között a saját szódakészítő rendszerünket. Az így megszerzett tudás és kapcsolati háló birtokában döntöttünk úgy, hogy útjára indítjuk saját vízadagolóinkat, amelyek forradalmasíthatják az ivóvízpiacot” – árulta el lapunknak a Q&C ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Szabó Márton.

Ennek a termékcsaládnak a legkisebb tagja a Nano, amelyet otthoni, illetve irodai használatra terveztek. „Ez jelenleg a legkisebb vízadagoló. Mérete az átlagos gépekhez képest azok töredéke. Az innovatív dizájnnak köszönhetően drasztikusan csökkenti az energiafelhasználást, emellett feleslegessé teszi a műanyag ásványvizes palackok használatát, jelentősen mérsékelve ezzel a környezetszennyezést” – összegezte a készülék legfontosabb előnyeit a cég vezetője.

A termék egyik különlegessége, hogy hatékony fűtőrendszerének köszönhetően azonnal a kívánt hőmérsékletűre melegíti a kristálytiszta, szűrt ivóvizet. Nincs szükség sem tartályra, sem előmelegítésre. Így a Nano a hagyományos vízforralókkal szemben sokkal kevesebb energiát fogyaszt. A hűtőrendszer pedig elemzi a felhasználó vízfogyasztási szokásait, így például nem hűti feleslegesen a vizet, amíg a gyerekek iskolában, a szülők pedig munkában vannak.

„A klímaváltozás káros hatásait csak akkor mérsékelhetjük, ha jóval környezettudatosabban élünk, és meghozzuk azokat a döntéseket a mindennapokban, amelyekkel csökkenthetjük ökológiai lábnyomunkat. A fenti példák is azt mutatják, hogy ebben a Nano is segítségére lehet a családoknak” – hangsúlyozta Szabó Márton.

A készülék használatát és karbantartását saját – Android és iOS rendszereken is elérhető – telefonos applikációja könnyíti meg, amellyel például nemcsak a hőmérsékletet és a gyerekzárat szabályozhatjuk, de folyamatos képet kaphatunk a szűrők állapotáról is, így azonnal tudjuk, ha cserére van szükség.

Azt nehéz lenne vitatni, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik napjainkban az okos háztartási gépekre – ezt bizonyítja, hogy a Nanóval a nemzetközi sajtó is több cikkben foglalkozott. Volt, ahol a környezetkímélő és energiahatékony tulajdonságai mellett a készülék futurisztikus, ujjlenyomatmentes OLED érintőkijelzőjét emelték ki, mások az elegáns megjelenését méltatták, amelynek köszönhetően nemcsak a modern otthonokban, de az irodákban is megállja a helyét.

A kedvező fogadtatást követően a Q&C úgy gondolta, hogy a vízadagolót külföldön is bemutatja. Az Amsterdam International Water Week ideális környezetet biztosított ehhez, hiszen ennek keretein belül szervezték meg az Aquatechet is, a világ legnagyobb vízszakmai kiállítását. A négynapos rendezvényen több mint 21 ezer szakértő vett részt, emellett 140 ország csaknem 1000 vállalata képviseltette magát.

A siker pedig nem maradt el: volt olyan amerikai cég, amelyik bejelentkezett, hogy megvásárolná az ötletet, de akadt olyan, az ágazatban nagyon jelentős, vízszűréssel foglalkozó vállalat, amelyik a saját logójával szerette volna értékesíteni a Nanót. „Az udvarias érdeklődők mellett az is előfordult, hogy egy társaságtól szabályosan meg kellett mentenünk a prototípust, mert szét is szedték volna, hogy lássák, mi van benne” – jegyezte meg Szabó Márton, hozzátéve: igazán az lepte meg, hogy a konkurens cégek vezetői is személyesen gratuláltak, holott ez a versenyszférában meglehetősen ritka.

„Az elismerő szavak és a bátorítás ellenére a Q&C azonban továbbra is egy mikrovállalkozás, amelynek önállóan meglehetősen behatároltak lennének a lehetőségei a hazai piacon, ez pedig nem könnyíti meg a fejlődést” – tette hozzá Szabó Márton. Mint mondta, ezért is döntöttek a közösségi finanszírozás mellett, amelytől azt remélik, hogy nemcsak a termék népszerűsítésében, hanem a gyártási és fejlesztési folyamatok gyorsításában is segít majd.

A Nano Indiegogo kampánya várhatóan jövőre indul, a leggyorsabb támogatók pedig bevezető áron, 359 dollárért rendelhetik meg a terméket a vállalat honlapján (www.qcwatercoolers.com), ahol nemcsak a Nano bemutatkozó kisfilmjét tekinthetik meg, hanem további részleteket is megtudhatnak, és hírlevélre is feliratkozhatnak. (x)

Olvasson tovább: