Kereső toggle

A 3 milliárd fekete országa

Húsz éve szeretjük a Tchibót

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Pörkölve, ersen, röviden, cukorral és tejjel, kotyogósan, leginkább reggel és ebéd után. Így isszuk mi, magyarok a kávét. És nem is keveset! Nagyságrendileg 22Űezer tonnát évente, s ez mintegy 3 milliárd csészényinek felel meg. Ezzel pedig a kávé, a sör és a szénsavas üdít után, a harmadik helyet foglalja el a legtöbbet fogyasztott italok sorában, megelzve az ásványvizet és a gyümölcsleveket is – derül ki az rölt pörkölt kávé piacát vizsgáló Nielsen-kutatás ez év februári adataiból.

A magyar piacra 20 évvel ezelőtt belépő kávéforgalmazó, a Tchibo jelenleg értékben és mennyiségben is piacvezető az őrölt kávé forgalmazásának tekintetében. Az 1949-ben Németországban alapított Tchibo egyedülálló üzleti modellt képvisel: nem csupán a pörkölt kávé szakértője, de üzleteiben hetente frissülő kínálattal, limitált mennyiségben saját tervezésű, kiváló minőségű, jó ár-érték arányú termékek is kaphatók. Ezek, valamint a Tchibo kapszulás kávégépei, a Cafissimo és a tenyérben is elférő Cafissimo DUO, a 8 féle ízben kapható kávékapszulákkal idén márciustól országosan is elérhetők a Tchibo webáruházán keresztül. A fogyasztói igények ugyanis egyértelműen a minőség és a kényelem irányába mutatnak. Az aromazárt kapszulákba csomagolt, kiváló minőségű kávéból egyetlen gombnyomással készíthetünk tökéletes eszpresszót, filter kávét vagy krémes caffé crémát. De a Tchibo funok szoktak ragaszkodni a hét magyar Tchibo üzlet valamelyikéhez, ahol a vásárlási élmény egy bőséges Tchibo kávé és sütemény elfogyasztásával gazdagodhat.
A Tchibo odafigyel a környezetre, ahol működik, globális és helyi szinten egyaránt. A vállalat társadalmi felelősségvállalása kiterjed a felelős beszerzéstől kezdve a környezettudatosságon, a kultúra támogatásán és a közösségi szerepvállaláson át egészen a különféle szociális hatások vizsgálatáig a fejlődő országokban. Tavaly számos akcióra került sor, mint például önkéntességi nap a HBLF (Hungarian Business Leaders Forum) által szervezett nemzetközi Adás Nap keretében, illetve folyamatos az együttműködés a Kávészünet zenekarral, akik az irodalmat viszik közel a gyermekekhez. Idén, a tavalyi kezdeményezések folytatása mellett, súlyosan beteg gyerekek kívánságait teljesíti a Tchibo a Csodalámpa Alapítvánnyal közösen. A hazai leányvállalat társadalmi felelősségvállalási tevékenységét legutóbb a Magyar Public Relations Szövetség „Példaértékű CSR-gyakorlat” kategóriában díjazta.
A Tchibo a válság éveiben is fejlesztett és növekedett. Andrzej Jackiewicz, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezetője méltán büszke az elért eredményekre, és bizakodik, hogy a magyar vásárlók egyre több értéket fedeznek fel a Tchibo termékeiben és céljaiban.

Idegyenes:

1949ŰEgy hamburgi keresked, Max Herz és üzlettársa, Carl Tchilling megalapítja a mai Tchibo cégcsoport eldjét. Üzleti ötletük forradalmi újítás a kávépiacon: vevikhez postai úton juttatják el a pörkölt kávét.
1952ŰNapvilágot lát a Tchibo magazin, mely
a legújabb divatötletekkel, érdekes történetekkel, szŐk pénztárcákra szabott receptekkel, rafinált szabásmintákkal, novellákkal és szépségtippekkel szórakoztatja a vásárlókat.
1955ŰHamburgban, a Caffamacherreihe 10. szám alatt megnyílik az els Tchibo-üzlet.
1958ŰMár 77 Tchibo-üzlet van Németországban, és majdnem minden héten nyílik egy új.
1963ŰA Tchibo egységeket nyit pékségekben és cukrászdákban. 1971-re már közel 2900 ilyen egység mŐködik. Piacra dobják az els lágyabb (mild) kávétípust,
s ezzel új korszak kezddik a kávéínyencek számára.
1973ŰA Tchibo hagyományos kávékínálatán túl háztartási cikkeket is árulni kezd üzleteiben. Az els sikertermékek a terítékek és a reggelizkészletek.
1984ŰA Tchibo piacra dobja a „picco” nevŐ presszógépét. Az els évben több mint 200 ezer kávégépet adnak el.
1987ŰA Tchibo-egységek kiterjesztése a szupermarket láncokra.
1991ŰA Tchibo irodát nyit Magyarországon (Tchibo Budapest).
1997ŰA Tchibo Holding AG felvásárolja az Eduscho-csoportot.ŰA Tchibo elször használja az internetet új értékesítési csatornaként.
2005ŰBemutatkozik a Cafissimo. Ez az els olyan önálló gép Németországban, amely három különböz típusú kávé elkészítésére is alkalmas.
2007ŰMegnyílik az els Tchibo-üzlet Budapesten az Aréna Plázában.
2012Ű20 éves a Tchibo magyarországi jelenléte. Márciusban elindul a márka online webáruháza.

Olvasson tovább: