Kereső toggle

Áttörés a hazai adományozó startupnál

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A webshopot az adományozással összeházasító fejlesztés egyre népszerűbb, és már nagy cégek is sikeresen használják, de hosszú még az út.

A Spar Magyarország közel két éve fedezte fel a Love All Help All Alapítvány adományozási rendszerét egyik beszállító partnere, a Cardex Európa által. A piacvezető képeslap-, és tasak gyártó cég sok nonprofit szervezetet, illetve céget lát el egyedi gyártású üdvözlőlapokkal, csomagolóanyaggal és az elsők között csatlakozott a LAHA rendszerébe.

Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője nagyon fontos lépésnek tartja döntésüket: „Amikor először hallottam a Laháról, akkor azt gondoltam, hogy ez egy nagyon újszerű, innovatív megoldás, amin keresztül költségek nélkül vagyunk képesek olyan vállalati célokat támogatni, amelyek a társadalmi felelősségvállalás témaköréhez tartoznak.” A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a 27 éve indult Spar Magyarország a kezdete óta fontos feladatának tartotta a társadalmi felelősségvállalást. Az ehhez köthető projektek keretében tavaly is közel 100 millió forintot költöttek jótékony célokra. „Nagyon örültünk, amikor a Laha kezdeményezéséhez csatlakozhattunk, és azóta is tagjai vagyunk.” A rendszer annyira rugalmas, hogy egy szervezet vásárlóként és a termékeit kínálva, eladóként is jelen tud lenni ezen a sajátos piactéren. 

Az együttműködés tesztelésére az élelmiszer üzletlánc a Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért és Betegekért Közhasznú Alapítványt választotta. A segítő szervezet munkáját évek óta figyelemmel kíséri és támogatja a Spar, de a Laha segítségével automatizáltan, nagyobb összeggel tudják segíteni az alapítvány munkáját úgy, hogy ez nem kerül plusz költségébe cégünknek.  „Ezen rendszeresen nem mint támogatók, hanem mint vásárlók tudunk fellépni. A mindennapi üzletmenetünk során például a Cardexel is kapcsolatban állunk, tőlük alapvetően is rendelnénk, de így a megrendelésünk támogatást jelent egy rászoruló szervezet számára, amelyet mi választhatunk ki.” A Laha vezetői szerint a Spar csatlakozása nagyon biztató, és a rendszerükkel kapcsolatban így sok új cégnek, remélik nagyobb lesz feléjük a bizalma.

Hosszú még az út

A sikerhez az adakozáson át vezet a legkellemesebb és leghatékonyabb út. Ezt az alapelvet és az erre épített üzleti gondolkodásmódot Bob Burg és John David Mann fogalmazta meg 2007-ben megjelent Az adakozó című könyvükben, és igazi bombaként hatott az üzleti világra, leginkább a tengerentúlon. A magyar fejlesztésű adományozási platform is ebben a szellemben készült el, és teszi akadálymentessé a jótékonykodást lassan három éve. Viszont ezt az új szemléletet elültetni a társadalomban nagy feladat.

Miközben naponta találkozhatunk a hírekben, tárgyalásokon azzal, hogy a cégeknek az üzleti tevékenységen túl a társadalmi felelősségvállalás is feladatuk, sokan mégsem tesznek ez ügyben semmit. A Laha erre is nagy könnyítést adna, hiszen rendszerével az üzleti élet szerves részévé válik a vállalati jótékonykodás, ráadásul plusz költségek nélkül. A nonprofit szervezetek pedig egy remekbeszabott felületet kapnak, ahol egy folyamatosan növekvő, fenntartható bevételi forrásra tehetnek szert. Azonban ez sem megy folyamatos munka nélkül, tájékoztatni kell minél több felületen a meglévő és új szimpatizánsaikat, hogy vásárlásaikkal plusz költségek nélkül is adakozhatnak ezentúl. A startup lelkesedés és a jó ügyek melletti kiállás összetalálkozott a Laha startupban, és óriási lehetőséget ad arra, hogy a társadalom különböző szereplői összefogjanak és jó ügyeket támogassanak. Itt az idő, hogy minél többen a vállalatuk, családjuk életének mindennapi részévé tegyék a jótékonykodást. Például a Laha startupot használva. Jótékonykodásra fel!

Az ingyenes regisztráció megtehető itt:

www.loveallhelpall.org

Olvasson tovább: