Kereső toggle

Joghurtot az asztalra!

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A joghurt nem csupán gyümölcsszószos fehér krém, hanem tápanyagdús és a mindennapi étkezésekbe könnyen beilleszthető finomság.

Reggelire müzlihez vagy granolához fogyaszthatjuk, akár a natúr, akár a gyümölcsös változatokat, de friss idénygyümölcsökkel is tetőzhetjük az adagunkat. Ha egy üvegpohárban rétegezzük fel a hozzávalókat, még szemünk is gyönyörködhet a díszes étekben. Így a felesleges cukorbeviteltől is meg tudunk szabadulni, és jobban tudjuk kontrollálni, mi kerül a reggelinkbe.

Ebéd vagy vacsora

Főétkezéskor a csirkemell és a joghurt gyakori kombináció lehet. Utóbbit használhatjuk pácoláshoz (például grillezett húsok esetében), mártásokhoz, illetve zöldségekhez mártogatóst gyárthatunk belőle. Ízesítéshez használhatunk mézet, mustárt, kaprot, fokhagymát, citromlevet, római köményt és koriandert, az adott ételnek megfelelő kombinációban. Öntethez keverjük össze a joghurtot citromlével, némi olívaolajjal, sóval és borssal.

Diéta esetén helyettesíthetjük a tejfölt vagy a majonézt joghurttal, így a salátákban tovább csökkenthetjük a kalóriák számát, és a megszokott állagról sem kell lemondanunk. Süteményeknél az olaj egy részét kiválthatjuk vele, ám ilyen esetben érdemesebb a zsírdúsabb változatokat választani, mert a light típusúakban többféle adalékanyag lehet, ami miatt a sütemény állaga esetleg nem lesz megfelelő. A joghurtot felhasználhatjuk smoothie-készítéshez is, a sűrűbb görög joghurt különösen jó textúrát eredményez, és a tápanyagtartalmat is megdobja.

A joghurt jól használható desszertekbe is, fagyasztott változata szintén igen kedvelt. Keverjünk a joghurthoz a dobozában ízlés szerint kakaót, vaníliakivonatot, majd szórjuk meg a kedvenc feltétünkkel: kockázott vagy bogyós gyümölcsökkel, mini csoki chips-szel, pirított dióval vagy mandulával. Fedjük le, tegyük a mélyhűtőbe, és néhány óra múlva már fogyaszthatjuk is. (A cikk termékmegjelenítést tartalmaz.)

Olvasson tovább: