hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Rizikófaktor - Megtervezett tehetségkutatók

2010. 10. 08.
Szombat esténként összesen három és fél millió néző kíséri izgatott figyelemmel a Tv2 és az RTL Klub tehetségkutató show-műsorait. Ez a szám nagyjából megegyezik azoknak a számával – még ha természetesen nincs is teljes átfedés a két csoport között –, akik a hétvégi választásokon megjelentek. Pedig amíg az utóbbi a magyar települések jövőjét hosszú évekre meghatározza, addig az előbbi leginkább egy szappanoperába oltott valóságshow-ra hajaz. Ahol nem minden az, aminek látszik.

Arra a kérdésre, hogy mi az oka a tehetségkutató showműsorok világszerte tapasztalt elképesztő népszerűségének, Hammer Ferenc szociológus szerint sokrétű válasz adható.

„A leg­elemibb ok, hogy az életben, de még a színpadon is nagyon ritkán történik meg az, hogy jön egy kinyúlt pólós fiú a Somogyi Béla utcából, és az amatőr senkiből néhány perc leforgása alatt valaki lesz. Ez egy óriási élmény a nézőnek" - utalt illusztrációként Molnár Ferenc Caramel történetére az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének vezetője, aki hozzátette: a show-hoz persze hozzátartoznak azok az „iparszerűen kiválasztott exhibicionsita emberek" is, akiket a válogatások során ki lehet nevetni.

Nézettség mindenek felett

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!