Kereső toggle

Mikrofonállvánnyá silányult közmédia

A szocialisták bírálatai

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Az MSZP nem tekinti közszolgálatinak az m 1 Híradó és A Hét műsorát, s ezért kinyilvánította: vezető szocialista politikus mindaddig nem ad önálló nyilatkozatot e két műsornak, amíg nem felelnek meg a közszolgálatiságból fakadó nézői elvárásoknak. A szocialisták a Magyar Rádió hírszerkesztési gyakorlatában is találnak kivetnivalót. 

"A Híradó és A Hét a Fidesz és a MIÉP által vezérelt propagandaműsor, ezért nem felelnek meg a pártatlan és kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének" – áll az MSZP közleményében, melynek közzétételét az m 1 Híradójának hétfő esti adása váltotta ki, amelyben politikailag célzatos félretájékoztatással, a tényekkel és az elhangzottak valós tartalmával ellentétben kommentálták az MSZP alelnökének nyilatkozatát.

Juhász Ferenc, az inkriminált televíziós hamisítás szenvedő alanya elmondta, hogy veszprémi sajtótájékoztatóján a közszolgálati televízió siófoki stábja azt kérdezte: miért nem határolódik el Medgyessy Péter a Munkáspárttól és az FKgP-től. "Erre azt válaszoltam, hogy az MSZP párbeszédet folytat minden olyan politikai erővel, amely alkotmányosan és demokratikusan működik, kivéve a MIÉP-et" – mondta az alelnök. Egy újabb, az elhatárolódást firtató kérdésre az volt a felelet, hogy az MSZP-nek nincs oka senkitől elhatárolódni, de amennyiben a Magyar Televízió egyes csatornája és a Magyar Köztársaság miniszterelnöke elhatárolódik a magyar demokráciára jóval nagyobb veszélyt jelentő MIÉP-től, akkor majd mi is átgondoljuk a szövetségi politika lényegét. 

Ehhez képest az m 1 híradójában Papp Endre műsorvezetői felkonferálásban az hangzott el, hogy az MSZP kész választási szövetséget kötni a Munkáspárttal és az FKgP-vel is. 

Szocialisták hétfői budapesti sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a közrádióban korlátozzák az ellenzéki pártok megnyilvánulásait a kormánypártokra nem érvényes, sajátos szabályok alkalmazásával. A szocialisták ennek kapcsán levelet küldtek a rádió elnökéhez, kérve, adjon tájékoztatást arról: igaz-e, hogy Hollós János, a rádió alelnöke olyan belső utasítást adott ki, ami vele való külön konzultációt rendel el a közlés előtt minden olyan esetben, amikor az ellenzék részéről kritika éri a kormányt.

Kondor Katalin, a rádió elnöke közleményében a szocialista párt segítségét kérte abban, hogy kiderüljön: ki tévesztette meg a legnagyobb ellenzéki pártot és tájékoztatójuk nyomán a közvéleményt, hogy bármiféle belső utasítás korlátozná az ellenzéki pártok megnyilvánulásait a közszolgálati rádió műsoraiban.

Olvasson tovább: