Kereső toggle

Joghurt, a hasznos

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Mire jó azon kívül, hogy bekebelezzük, ha ránk tör az éhség? Tudjunk meg többet a joghurt többi arcáról is!

 

Ha azt szeretnénk, hogy a joghurt, amit felhasználunk, egészséges legyen, az első és legfontosabb, hogy natúr terméket válasszunk, amelyen fel van tüntetve, hogy élőflórás vagy probiotikus. (A többi terméknek sajnos vajmi kevés köze van az egészségeshez…) Az élőflórás joghurtban bizonyos jótékony hatású baktériumok találhatók, míg a probiotikus joghurtok probiotikummal is be vannak oltva (ezek lényegében az emberi bélrendszerben is fellelhető „jó” baktériumok). Ezek hosszú távon segítik a vitaminok felszívódását és csökkentik a rák kialakulásának esélyeit. Egy jóféle joghurt 1 grammjában 10 millió baktérium és több jótékony hatású mikroorganizmus is megtalálható.

Érdemes megnézni a megvásárolandó termék lejárati dátumát, mert ha az időpont igen távoli, az nem sok jót árul el a termékről. Ezek szerint ugyanis utólagos hőkezeléssel tartósították, viszont így el is pusztították benne a számunkra oly hasznos „bacikat”. (Ha hűtés nélkül tárolva a fedőfólia nem kezd el púposodni, a vásárolt termék több adalékanyagot tartalmaz, mint élőflórát.)

A joghurt segíthet emésztési gondjainkon, a mozgás- és rostszegény életmódnak köszönhetően lelassult emésztés negatív hatásait enyhítheti. Egy esetleges antibiotikumos kezelést követően (és közben) is ajánlott nemcsak probiotikumokat szedni, de ezek mellé érdemes a jótékony joghurtot is fogyasztani. Csökkenti a gáztermelést, ezért nem fúvódunk fel, nem mellesleg a koleszterinszintre is jótékony hatással van.

A joghurt, amellett, hogy finom salátaöntetek alapjául szolgál, kiválóan alkalmas húsok pácolására. Enyhén savas pH-ja miatt a hús nem pácolódik túl benne. A kedvünk szerint fűszerezett húsok puhák és omlósak lesznek tőle.

Nemcsak belsőleg, külsőleg is hasznunkra van a joghurt. Cinket és tejsavat tartalmaz, emellett pH értéke is megfelelő, így jótékony hatással lehet bőrünkre. Fáradt, fakó bőr esetén elég akár egy keveset is rákenni a nedves arcra, de arcpakolást is készíthetünk: adjunk hozzá mézet, hogy még hidratálóbb legyen. A bőr elszíneződése esetén néhány csepp citromlével keverjük el, a ráncok ellen inkább olívaolajat vagy uborkát tegyünk hozzá a pakoláshoz, és 10-20 perc múltán arcbőrünk egészségesebb és hidratáltabb lesz.

De hajunknak is mentőövet dobhatunk egy natúr joghurtos pakolással. Egy 20-30 perces kezelés természetesen hidratálja a kiszáradt hajat.

A viszkető, korpás fejbőrnek is remek gyógyír. Antibakteriális hatású, megtisztítja és megnyugtatja az irritált bőrt, a benne lévő tejsav pedig hámlasztja az elhalt rétegeket. Ha pedig bármely pakolásunkhoz egy kis élesztőt is adunk, a siker elmaradhatatlan.

Egy nagyon kedves kerti praktika is a joghurthoz kötődik: mohabevonatot vagy a bátrak moha graffityt is készíthetnek a segítségével: egy-két marék mohát (föld nélkül) összeturmixolunk joghurttal, kis kanál cukorral és sörrel, majd a kapott pépet ecsettel felvisszük például virágcserép oldalára, vagy valamilyen durva, rücskös felületre, majd rendszeresen öntözzük – finoman vízzel megspriccelve. 1-2 hét múlva a mohánk feléled, kizöldül és megtelepszik. Természetesen ez az aranyos trükk a moháknak nem kedvező (például napsütötte, száraz) helyeken hosszú távon nem fenntartható. (A cikk termékmegjelenítést tartalmaz.)

 

Olvasson tovább: