Kereső toggle

Fogas kérdés, fogas válaszok

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Sokak számára nem újdonság az a többnyire kellemetlennek titulált szituáció, amikor a kisemberből és nagyemberből páciens lesz, és többórás kínokat áll ki az egyszerűen fogorvosi székként ismeretes eszközben. Viszont van egy kisebbség, amelyik egyáltalán nem retteg a fogorvosi vizitek gondolatától, bármilyen meglepőnek is tűnhet ez egyeseknek. Hogy mi a titkuk? Ahogy az nemsokára kiderül, nem is annyira titok, inkább az apró odafigyelések éveken át érlelt gyümölcse.

Igaz, hogy a kisgyerekeknek „csak” tejfogaik vannak, de az egész életen át tartó sikeres szájápolás már ezekben a kezdeti években gyökerezik. Számukra egyre több gyerekbarát megoldás születik, többek között a már néhány hónapos kortól használható, elsőre játéknak tűnő szilikon-fogkefék, amit már szinte önállóan is tudnak használni. Ez és az ehhez hasonló megoldások azért is fontosak, mert a gyerekkorban elsajátított habitusok a legtartósabbak, és ezt a szokást érdemes megtartani idősebb korban is.

Felnőttként pedig nagyon érdemes odafigyelni a fogaink ápolására, ha nem akarunk heteken, hónapokon, sőt akár éveken átívelő problémákkal küszködni. A legismertebb technika a fogmosás, de sajnos még mindig sokan nem tudják, hogyan is tehetjük ezt hatékonyan.

Először is, válasszunk minél vékonyabb, sűrűbb és lehetőleg puha sörtéjű fogkefét! Kontraproduktív lenne, ha egy olyan eszközzel okoznánk kellemetlenséget, ami pont azért lett kitalálva, hogy ezek ne történjenek meg. Ami a fogkrémet illeti, elég egy borsószemnyi mennyiség, nem kell az egész kefét beborítania. Átlagosan ajánlott a napi kétszeri fogmosás, viszont a reggeli nem olyan fontos, mint az esti, hiszen egy éjjel hosszú idő, nem érdemes meghagyni a lehetőséget a kártékony baktériumoknak! E mellett hasznos lehet antibakteriális szájvizet, fogselymet használni naponta egyszer, ha biztosra akarunk menni a makacs maradékok és a baktériumok terén.

Ha a Kedves Olvasó örömét leli a nassolásban, számítsa be azt is, hogy ezek után igenis ajánlott az alapos fogmosás, mivel a legtöbb junk food (gyorsétel) uzsonnában temérdek cukor található, ami sajnos hamar tönkreteheti a fogunk védőrétegét. Egy másik lehetőség, ha mellőzzük a cukros süteményeket, chipseket, szárított és cukrozott gyümölcsöket, ropikat, de még a cukros müzliket is!

Hogyha ezeket az apró lépéseket hosszú távon alkalmazzuk, garantált, hogy sokkal kevesebb gondunk lesz, amikor ellátogatunk a most már szimpatikusabb színben feltűnő fogorvoshoz, amit amúgy félévente érdemes megejteni, egyszerűen elővigyázatossági okokból.

(A cikk termékmegjelenítést tartalmaz.)

Olvasson tovább: