hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Előz a villanyautó
Küzdelmes jövő vár a tradicionális gyártókra

2017. 08. 21.
Az autógyártásban a technológiák harca eldőlni látszik, és az az út, amely a jö­vőt meghatározza, olyan gyökeresen megváltoztathatja az egész iparágat, amelyre az utóbbi évtizedekben nem volt példa.

Az autós világban lévő folyamatokból, információkból az bontakozik ki, hogy az autógyártás néhány éven belül gyökeres változáson mehet keresztül. Régi, klasszikus autógyártók kerülhetnek komoly bajba, és kisebb, új, startup-szerű globális és távol-keleti gyártók pedig nagyon komoly helyzeti előnyre tehetnek szert akár már 10 éven belül. Ha a mobil-világot nézzük, ki gondolta volna 10-15 évvel ezelőtt, hogy a NOKIA, mint vezető mobiltelefon-gyártó, a 2010-es évek közepére jelentéktelen szereplővé válik. Hasonló folyamatnak lehetünk tanúi az autós világban is, ahol már feltűnt az iparág Apple-je, a Tesla, amely egyelőre az eladások nagyon kis szeletét birtokolja, azonban rövid időn belül olyan, ma még elképzelhetetlen eladásokat produkálhat, amely könnyen globális szereplővé teszi.

Az autógyártás az utóbbi 5-10 évben egyfajta útkeresésben volt, a különféle alternatívákból próbálták meg­találni a dízel- és benzinmotorokon túli utat, amely jelenleg, úgy tűnik, eldőlni látszik, és az körvonalazódik, hogy a villanyautózásé a jövő. Errefelé mutatnak a nagy gyártók fejlesztései, befektetései – akkumulátorgyárak építése –, az infrastrukturális fejlesztések – gyorstöltőhálózat kiépítése –, a villanyautó-vásárlást ösztönző kormányzati kedvezmények – és a legutóbbi, dízelmotorokat érintő botrány is a folyamat felgyorsulását okozza. A villanyautózás legnagyobb ütőkártyája a nulla emisszió – persze tudjuk, hogy az akkumulátorok gyártására ez már nem érvényes, de erről már el szoktak felejtkezni.

Egy-két autófanatikustól eltekintve, akik csak 4 ezres fordulat felett tudják az autózást elképzelni, és a steril, ingerszegény villanyautózás csak rémálmaikban jön elő, az emberek alapvetően stresszmentes, kényelmes közlekedésre vágynak. Annál pedig nem lehet kényelmesebbet elképzelni, hogy váltásmentesen, hangtalanul elgurulunk a munkahelyre, majd miután hazaértünk, a garázsban ráállunk a töltőre – vannak ugyanis ilyen irányú töltéstechnológiai fejlesztések –, és reggel feltöltött akksival indulunk munkába. Ráadásul ahogy nő az elektromos autók hatótávolsága, elegendő lesz hetente egyszer, hétvégén töltőre dugni a járművet.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!