Kereső toggle

„Minden nap új kihívást jelent”

Depostore – megújuló kínálat

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

„Mindig is érdekeltek a műszaki dolgok. Ha utazásaim során - vagy az interneten - rátaláltam egy-két jó termékre, kihasználtam a lehetőséget: megvettem, megvizsgáltam, majd eladtam - de ez csak egyfajta hobbit jelentett számomra.  Érdeklődésem egy gépészmérnöki diploma megszerzésében is realizálódott, de nem akartam én vállalkozást. Jól fizető, biztos állásom volt az OTP Magánnyugdíjpénztárnál, ahol az adminisztrációs osztály főosztályvezetőjeként irányítottam a részleget. Itt a közgazdasági egyetemi végzettségemet tudtam hasznosítani, műszaki érdeklődésem azonban továbbra is fennmaradt” – mondta lapunknak a Depostore műszaki bolt és outlet ügyvezető igazgatója, D. Nagy László. A webes és bolti eladásra egyaránt szakosodott üzlet immár 10 éve működik, és több mint egytucat alkalmazottnak ad munkát.

A Depostore megszületése mintegy „véletlenül” történt – ha léteznek egyáltalán véletlenek. Egy határ közeli kisvárosban az ügyvezető jó minőségű, kedvező árú műszaki termékbe botlott, amely nagyobb tételben állt rendelkezésre. „Éltem a lehetőséggel, és megvettem az egészet. Apránként behoztuk, hirdetésekkel és egyéb módon értékesítettük, ezzel párhuzamosan azonban újabb kihívásokkal találtam szembe magam. Meg kellett oldani a garancia érvényesítését, a felmerülő műszaki problémákat, és ami addig hobbi volt számomra, az most már komoly feladattá vált. Elindult valami, amiért felelősséget kellett vállalni, és amikor 2010-ben megszüntették a magánnyugdíjpénztárakat, én is lapátra kerültem. Ekkor megértettem a gondviselés személyre szabott voltát, mert egyértelművé vált számomra, hogy milyen irányba kell mennem. Céget alapítottunk” – meséli az ügyvezető.

A vállalkozásnak olyannak kellett lennie, amely képes alkalmazkodni az újabb és újabb kihívásokhoz. Forrásokat kellett találni a jó minőségű és kedvező áron kínált termékekhez, tudatni kellett a potenciális vevőkkel, hogy „léteznek”, ismertté kellett tenni, mekkora a kínálat és az ügyfélszolgálatot is ki kellett építeni. Az értékesítés immár nagy tételekben történt. „Kezdetben egy szuterénlakást béreltünk, majd 2010-ben megnyitottuk az első üzlethelyiségünket, szépséghibás termékek forgalmazására. Minden évben újabb bolthelyiséggel gyarapodtunk, s 2014-ben megalakult a Depostore, amely vadonatúj háztartási gépek, légkondicionáló berendezések és televíziók forgalmazására is szakosodott” – tudjuk meg.

Arra a kérdésre, hogy mi hozta a fejlődést, az ügyvezető igazgató elgondolkodik. „Fontos tényező a szakmai-technikai tudás, a szervezettség, a vevők korrekt tájékoztatása, de talán a legfontosabb mégis az, hogy az ember szíve-lelke benne legyen a folyamatokban. Öröm, jókedv a működés motorja.” D. Nagy szerint úgy lesz sikeres vállalkozóvá az ember, hogyha a rábízott javak sáfáraként tekint magára, felvállalva az ezzel járó temérdek munkát. Pénzügyi szempontból pedig külön kell választani a vállalkozásba fektetett tőkét a személyes szükségletek kielégítésére szolgáló összegtől. „A cég pénzére nem úgy nézek, mintha az enyém volna. A bevételt mindig visszaforgatjuk, ez hozza a növekedést. Természetesen kivesszük belőle a megélhetéshez szükséges összeget, azonban alapelv, hogy a vetőmagot nem éljük fel” – egészíti ki.

A Depostore-ban fontos szempont az eladók műszaki jellegű felkészítése. A vevőket néha olyan illúziók vezetik, amelyekben a reklámok igézete köszön vissza, az eladóknak azonban személyre szabott, konkrét megoldásokkal kell előállniuk. Például ha valaki mosógépet szeretne, akkor meg kell találni azt a hármat a 30 fajta közül, amelyet a vevő igényei, lehetőségei, pénztárcája alapján érdemes megmutatni. Egy 60-80 ezer forintos mosógép ugyanis ugyanolyan jól mos, mint az a csúcstermék, amelyik háromszor annyiba kerül. Az utóbbin az extra szolgáltatásokat kell megfizetni, amennyiben valóban szükségünk van rá. Hasonlóképpen sokan keresik a legenergiatakarékosabb gépeket, azonban tudnunk kell, hogy egy A+++ kategóriájú termék nem feltétlenül hozza be az árát. Ha például egy elektromos sütőt szeretnénk, de csak ritkán kapcsoljuk be, akkor az alig egy-két száz forinttal csökkenti a villanyszámlánkat.  Egy közepes energiafogyasztású termék pedig jóval olcsóbb és ilyen esetben jobban megéri, mint a csúcsminőségű, energiatakarékosabb változata. 

Az outlet termékekről érdemes tudni, hogy semmivel sem rosszabbak, mint a társaik, csupán a csomagolásuk hiányos.  Lehet, hogy valaki egyszer kicsomagolta őket, de meggondolta magát és visszaküldte – az internetes értékesítésben fennáll ez a kockázat. A termék ép, de ilyen kondíciók mellett akár 20-30 százalékkal olcsóbban megvehető.

A jó üzletből soha nem hagyhatóak ki az emberi kapcsolatok. A technika robbanásszerű fejlődése láttán hajlamosak vagyunk erről elfelejtkezni, ez a tényező azonban kikerülhetetlen. „Az áldás mindig embereken keresztül jut el hozzánk” – fogalmaz D. Nagy László. Az elmúlt 10 év tapasztalata, hogy az emberek elképzelései, igényei folyamatosan változnak – ezzel párhuzamosan pedig a piaci körülmények is átalakulnak. Az olyan vállalatok, mint a Depostore hozzáértő eladókkal, akciókkal, hasznos tanácsokkal és minőségi termékekkel tudja felvenni a versenyt.

Olvasson tovább: