Kereső toggle

Otthon, édes otthon

Interjú a népszerű Otthonkommandó blog szerzőjével

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Mi kell egy igazi otthonhoz, hogy igényes, egyedi és giccsmentes legyen? Hogyan találom meg a saját stílusomat? Mik a legújabb trendek? Hol vannak a legjobb hazai beszerzési helyek, üzletek? Mindezekre választ kaphatunk Krivarics Dittától, az Otthonkommandó blog szerzőjétől, aki egészen friss szemléletmódot képviselve 2011 óta rendszeresen inspirálja népes olvasótáborát – legyen szó kreatív ötletekről, konkrét lakberendezési ismeretekről, vagy épp otthon is elkészíthető költséghatékony gyakorlati megoldásokról.

Kiből lesz a kreatív lakberendező? Milyen adottságokkal kell rendelkeznie?

– A kreatív jelző alatt általában az ötletes, a különleges, a formabontó megoldásokat értem. Különösen szeretem, ha mindez alacsony büdzsével párosul, ám mégis remek végeredmény születik. Leginkább nyitottnak kell lenni és sokfelől inspirálódni.

Mikor kezdtél el blogot vezetni? Ösztönösen vagy tudatosan vágtál bele?

– Pont most májusban lesz három éve, hogy elkezdtem írni. Teljesen tudatosan kezdtem neki, bár először még nem alakult ki, hogy milyen irányt vesz majd, mire helyeződik a hangsúly. Azóta folyamatosan alakul, fejlődik a blog, és a jövőre nézve is lesznek rajta változások.

Ha pár mondatban kellene bemutatni, mit mondanál róla?

– Elsősorban ez egy olyan kreatív blog, ahol összegyűjtöm a lakberendezéssel kapcsolatos ötleteket, és emellett inspirációkat is adok. Próbálom kicsit proaktív módon formálni az olvasók ízlését a bemutatott képeken keresztül, és megmutatni, hogy mennyi lehetőség és megoldás létezik egy-egy adott helyzetre. Jelentős szerepet kap mostanában a saját „házprojektünk” is és a jövőben szeretnék minél több saját anyagot készíteni.

Mit jelent számodra a blogírás? Mi a célod és küldetésed ezzel?

– Hobbi is és munka is egyszerre, nem tudom szétválasztani a kettőt, teljesen beépült az életembe. Bár sokan azt gondolhatják, hogy csak egy „hobbiblogger” vagyok, nem titok, hogy a blog indulásának leginkább üzleti oka volt. Saját vállalkozást szerettem volna felépíteni. Kezdetben még nem tudtam, hogy mi is lesz ez, csak annyi volt biztos, hogy a lakberendezéshez fog kapcsolódni. Így addig, amíg ez ki nem alakult, csak „blogolgattam” a nagyvilágba. Azon túl persze, hogy ez a hivatásom, pontos küldetést is megfogalmaztam magamnak: legfőbb célom, hogy azok az emberek is megtanulják a lakberendezés alapjait, szabályait, akik nem tudnak vagy nem akarnak szakembert fogadni. Itt elsajátíthatják, hogyan is kell elindulni, tervezni, eligazodni a friss irányzatok között, vagy azt, hogy például az egyes stílusokhoz milyen anyagok, bútorok, színek passzolnak. Így saját maguk is meg tudják valósítani álmaik otthonát. Ezért születtek meg a tanfolyamok is.

Úgy tudom, a tanfolyamaid hazánkban egyedülállóak és rendkívül népszerűek…

– Talán azért is, mert a tematikát nem a tankönyvek alapján, hanem úgy állítom össze, hogy a valós problémákra koncentráljon, és ezeket segítse is megoldani. Több mint ötszázan vettek már részt ezeken, és elmondhatom, hogy eddig negatív visszajelzést nem kaptam. Úgy látom: sikerült úgy átadnom a tudást és rávilágítani összefüggésekre, hogy azokat a laikusok is könnyedén megértik, ami által kikerülhetőek a leggyakoribb hibák. Az anyagokat folyamatosan fejlesztem, hogy mindig naprakészek legyenek. Szerencsére van igény rá, egyre többen felismerik, hogy a lakberendezés is egy szakma, érteni kell hozzá, és fontos, hogy ne szúrjuk el a dolgokat.

Miként születik meg egy-egy bejegyzés?

– Ez mindig meglehetősen spontán módon alakul. Volt idő, amikor próbáltam előre betervezni, hogy mikor miről írok, de nem működött, ha épp nem jött az ihlet az adott témához. Van egy kis listám, amire felírom a témákat, amik eszembe jutnak, és ha épp nincs aktuális ötletem, onnan szoktam lesni. Egyszóval nincsenek különösebb szempontjaim. A hasznos tippek mellett pedig sok-sok képet is posztolok inspirációnak, mert a szép képek jót tesznek a léleknek. De sok olvasói kérdést is kapok.

Mennyire fontosak számodra a visszajelzések?

– Nagyon fontosak, külön gyűjtöm ezeket. Tulajdonképpen a tanfolyamok tematikája is így alakult ki. Az olvasói kérdések, levelek rámutattak: mire is van valójában szükség, mi hiányzik.

Melyik a kedvenc stílusod?

– Erre nehéz válaszolni, folyamatosan változik, újak jönnek, mások kiesnek a pikszisből. Sok stílust szeretek, amiket próbálok egy sajátos eklektikába ötvözni úgy, hogy az egységesnek és harmonikusnak hasson. A legközelebb áll hozzám a country, az ipari, a skandináv, a mid-century modern és a bohém stílus, pontosabban ezek egyvelege.

És mi a kedvenc témád, illetve mi az olvasóidé?

– Legjobban az Olvasói Otthonokat szeretem, amiket mások küldenek. De szintén kedvenceim az újrahasznosítós ötletek, főleg azok, ahol a végeredmény is igényes. Mi, emberek ugye szeretünk mások otthonába betekinteni – amit a statisztikám is egyértelműen alátámaszt –, hogy ötleteket merítsünk. Ezért a legolvasottabb posztok a már említett Olvasói Otthonok rovat bejegyzései, illetve a saját Házprojektünk.

Honnan szeded ezeket a jobbnál jobb és hasznos ötleteket?

– Sok külföldi blogot, oldalt követek, de legkönnyebben a pinterest.com oldalon lehet összegyűjteni a tippeket.

Az ízlés nyilván nem pénz kérdése, és mindenki kellemes otthonra vágyik, ahol jól érzi magát. Igen ám, de rohanó világunkban és fogyasztói társadalmunkban hogyan valósíthatók meg például a „csináld magad” ötleteid a gyakorlatban?

– Szerintem ez elsősorban alkat, másodsorban akarat kérdése. Fogékonynak kell lenni a kétkezi munkára, a pepecselésre, és egy adag türelem sem árt, mert elsőre nem mindig jön az az eredmény, amit elképzeltünk. Ha azonban a hajlandóság megvan, akkor már csupán tenni kell érte, időt szakítani a projektre. A legtöbben egyébként azt hiszem, itt véreznek el: ötlet van ugyan és kedv is, mégis elmarad a megvalósítás. Pedig egy-egy ilyen munka kikapcsolja az agyat, és teljesen fel tud tölteni, nem is szólva az alkotás öröméről…

Mit tanácsolsz azoknak, akiknek lakberendezői motivációi, tervei vannak?

– Nagyon sok iskola és lakberendező van, ezért egyre nehezebb kitűnni, megrendeléseket kapni. Akinek ez az álma, semmiképp ne adja fel, de tudni kell, hogy ha nincs megfelelő háttere, akkor nagyon kemény munka vár rá. Kitűnni pedig szerintem azzal lehet, ha az ember megtalálja a saját hangját, és vállalja is azt. Például nem kell klasszikus polgári otthont tervezni, ha a minimálhoz húz a szíve. Utóbbi lehet, hogy szűkíti a megrendelők körét, viszont ez a réteg könnyebben megtalálja.

Tavaly te érdemelted ki az „Év Anyavállalata” rangos elismerést. Mit gondolsz, mi a sikered titka?

– Véleményem szerint az, hogy folyamatosan írok, és teszem is a dolgokat, nem csak beszélek róla vagy tervezgetem, hogy majd csinálni fogom. Sokan várják a tökéletes pillanatot, amikor minden összeáll, és minden szépen elkészül. Ilyen nincs. Bele kell kezdeni, nem baj, ha egy fapados sablonnal indul például a blog, majd menet közben megszépül. Nem baj, ha nehéz írni, majd belejövünk.

A jövőre nézve milyen terveid vannak?

– Több füzetnyi terv és ötlet lapul a fiókomban. Jelenleg két, teljesen új irányon dolgozunk, de ezekről nem szeretnék még nyilatkozni. Új tanfolyami tematikákat is készítek, illetve több praktikus, gyakorlatias, teljesen ingyenes anyag körvonalazódik.

Névjegy

Krivarics Ditta lakberendező szakon végzett, kétgyermekes családanya. 2011 májusában indította el a http://otthonkommando.cafeblog.hu/ oldalát, ahol havi 4-500 ezer az oldalletöltések száma, és 120-130 ezer egyedi látogató néz körül havonta, míg a Facebookon közel 65 ezer követője van. Másik fő profilja az online hobbi lakberendező tanfolyamok tartása – a közeljövőben indul majd a „Találd meg az otthonod stílusát” című. Emellett Ditta a garázsvásárok (garage sales) hazai meghonosítója is, 2013-ban pedig az „Év Anyavállalata díjat” nyerte el a közönségtől, több mint hétezer szavazattal.

Olvasson tovább: