Kereső toggle

Airport Hotel

Interjú Koloszár Krisztián Ákossal, a szálloda igazgatójával

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Legutóbbi beszélgetésünk óta mi történt veletek?

– Az idei év nem túl jól kezdődött, ugyanis februárban jelentett a Malév csődöt, ami számunkra forintosítható kiesést jelentett. Tehát egy be nem tervezett mínusszal indultunk. Ez a helyzet arra sarkall minket, hogy még többet és keményebben dolgozzunk, igyekezzünk még kellemesebbé tenni vendégeink számára a nálunk töltött időt, adjunk még többet, természetesen úgy, hogy közben nem emelünk árat. Több fapados társaság személyzetét és utazóközönségét próbáltuk megtalálni és idecsábítani a szállodába. Kidolgoztunk számukra különböző akciókat, a dolgozóknak – hogy csak egy példát emeljek ki – az éttermi fogyasztásból 20 százalék kedvezményt adunk.

Volt egy nagyobb átalakulás a konyhán. Személyzetet cseréltünk, új séfünk, konyhafőnökünk van idén áprilistól, és hála Istennek, a vendégek visszajelzése alapján azt látjuk, hogy jól döntöttünk. Az új étlap mellett bővült is a repertoár.  Van business, gourmet és vegetáriánus menünk, aminek a lényege, hogy az étlapon szereplő ételekből összeválogatunk többféle ételt, aminek köszönhetően lehetőség van végigkóstolni egy komplett, egymáshoz passzoló ételsort. Hányszor fordult már elő, hogy nem tudtuk, mit is válasszunk az étlapról, több étel között vacilláltunk? Nálunk megvan erre a megoldás.

Jól sejtem, hogy új területek felé is kellett nyitnotok?

– Korábban tizenkét évig labdarúgó-játékvezető voltam, ezért sportvonalon vannak ismeretségeim. Ennek köszönhetően több NB I-es csapatot is sikerült megnyernünk, akik a mérkőzés előtt egy nappal nálunk szállnak meg, és innen mennek az aktuális ellenfélhez játszani. Nyáron a labdarúgó-játékvezetők – száz fő részvételével – nálunk tartották négynapos edzőtáborukat. Az Airport Hotel Budapestben volt az elméleti továbbképzés, és innen ingáztak a Népstadionban tartott erőnléti felmérésekre. Szóval több olyan dolgot próbáltunk becsempészni, ami nem feltétlenül egy reptéri tranzitszállodának lenne a vendégközönsége, de ilyen dolgokkal próbáltuk, próbáljuk – sikerrel – pótolni például a Malév kiesését, vagy az 1-es terminál bezárását.

A terminál bezárása is érzékenyen érintette a szállodát?

– Múlt heti hír: a Ryanair a 2012-es évre kétmillió utast prognosztizált, ennyi vendéget hoztak Budapestre idén. Jövőre kétmillió-hétszázezer utassal kalkuláltak, de a repülőteret üzemeltető cég áremeléseket végzett a kerozindíj, reptéri díj és még számos terület tekintetében, nem hogy kétmilliót, hanem hétszázezerrel kevesebbet, egymillió-háromszázezer utast fognak csak hozni.

Állíthatjuk, hogy ez a reptéri szkander nincs rátok azért olyan nagy hatással?

– A vendégszámot tekintve nincsen, köszönhetően a már fent vázoltaknak is.

Milyen arányban vannak magyar, illetve külföldi vendégeitek?

– Ez annyiban változott az idei évnek köszönhetően, hogy a szállóvendégeknek olyan 80 százaléka külföldi, 20 százaléka magyar. A konferencia-résztvevőknek viszont az 50 százaléka magyar. Az ország közepén vagyunk, közel az autópálya, közel az M0-s, ingyenes parkolást tudunk biztosítani, emiatt több magyarországi cég is igénybe veszi a szállodát meetingekre, konferenciákra.

A szálloda telítettsége hogy néz ki hétköznap?

– Különböző, de inkább vasárnaptól pénteki elutazásig van telítettség, vasárnap jönnek az üzletemberek, készülnek a hétfői munkára, üzleti találkozókra. Pénteken kicsit kiürül a ház, de hétvégén jönnek a rendezvények, átutazó csoportok.

Jövő évi tervek?

– Ez már nem csak terv, hanem konkrétum: január 1-jétől a hét éve működő ferihegyi fapados parkolónkat VIP-parkolónak minősítjük át, ugyanis ha körülnézünk és megnézzük a konkurens parkolókat a környéken, hogy milyen körülmények között fogadják az utasokat, ahhoz képest a mienkre nem a fapados jelző illik, hanem bőven a VIP jelző. Aszfaltozott az egész parkoló, kamerával őrzött, élő erős őrzés van, 0–24 órás recepciós szolgálat, az ide érkező vendégeknek kedveskedünk egy kávéval vagy üdítővel, stb. Ezt a többi hely nem mondhatja el magáról.

Más fejlesztés?

– 2013-ban az étterem befogadóképességét fogjuk bővíteni nyolcvan férőhellyel, ugyanis kinőttük, valamint régóta váratott magára az előtető, amit szintén jövőre kivitelezünk.

Reméljük, hogy a fejlesztések, terveink a 2013-as évben is sikeressé teszik szállodánkat, és minden vendégünk elégedetten tér majd vissza hozzánk.

Így legyen!

– A beszélgetés végén megragadnám az alkalmat, hogy a 15 éves Hetek újság olvasóinak a magam, illetve az Airport Hotel Budapest csapata nevében boldog új évet kívánjak!

Olvasson tovább: