Erősödik az online szerepe

Cikk nyomtatása
Továbbítás emailben

-mondja Dr. Simon András, a Weco-Travel ügyvezetője

Hova utaztunk mi, magyarok tavaly?

- 2011-ben a nyári úti célok a családi nyaralás szempontjából rangsorolhatók, továbbra is a horvát, a görög, az olasz és a spanyol tengerpart volt a legnépszerűbb. Téli vakációra - ha csökkenő mértékben is - divatos volt Thai­föld, a Kanári-szigetek, Marokkó. A csoportos körutazások legkedveltebb desztinációi Portugália, Izrael, Mexikó, Kuba és Kína voltak. Egyre inkább tapasztalható, hogy az utasok a „jó mixet" keresik: feltöltődni látnivalókkal, majd megpihenni egy csodás tengerparton. Továbbra is megmaradt az arány a nyári utak javára, de lényegesen nem csökkent az előző évekhez képest az egzotikus vakációk száma sem.

Melyek lesznek a topdesztinációk 2012-ben?

- Topdesztinációnak várom a magyar piacon az eddig meg sem említett Amerikai Egyesült Államokat, amelyet a megkönnyített beutazási feltételek tesznek egyre népszerűbbé, na meg a profi idegenforgalom. Ide sorolom a karibi térség országait, főleg Mexikót és Kubát a látnivalók és a szórakozási lehetőségek tökéletes mixe miatt. Az idei sok hosszú hétvégét sokan próbálják majd belföldi és szomszédos országba irányuló utazással eltölteni. A három-négy napos kiruccanásokra alkalmasak kicsit távolabbi helyek is, mint például Málta, Toszkána vagy éppen Európa divatos nagyvárosai.

A gazdasági válság negyedik évére mik a vi­lág­­trendek a turizmusban?

- A döntési szempontok között kiemelkedik továbbra is - a rendkívüli árérzékenység mellett - a színvonalas szálláshelyek és programok igénye. Saját otthoni körülményeiknél rosszabbat nem-igen fogadnak el az utazók. Sokkal alaposabban tájékozódnak az utazásszervezőről, a részvételi díj és egyéb költségek pontos összetételéről, a program részleteiről, mint tették ezt korábban. A világtrendek szerint tovább erősödik az online foglalások szerepe. Kétségtelenül sokan szívesen „szervezik meg" vagyis „rakják össze" maguknak az útjukat, de ma is sokan vannak, akiknek erre nincs elég idejük, és a lehető legtöbbet szeretnék érdemben látni - viszonylag rövid idő alatt. Ők még mindig az utazásszervezők kínálatából válogatnak, különösen, ha távoli vidékekről van szó.

Mennyire alakult át ez a szektor ebben az időszakban?

- Megfigyelhető tendencia, hogy a kényelmes, de nem különösebben igényes, jó árú szálláshelyek és a magas kategóriájú luxushotelek népszerűek igazán, a középkategória jóval kevésbé, mint korábban. Emellett a körutazások alkalmával egyre többen - nem csupán a fiatalok - igényelnek némi fizikai aktivitást is tartalmazó programot, szóval nem csak „látni", hanem „megmászni, odáig menni, közelről érzékelni" akarják a különlegességeket. (Sz. M.)

Olvasson tovább:

Bemutatjuk az új Charity Potot és a Fenntartható Lush Alapítványt

Sok kicsi sokra megy

Személyre szabott segítség a bajban

A fővárosi kormányhivatal áldozatsegítő szolgálatának ajtaján azzal a feltételezéssel lépek be, hogy nemigen fogok „ügyfelekbe” botlani. Ezzel szemben a várakozóknak kialakított előtér zsúfolásig tele van.

Fiatalon is lehetsz összeszedett

 Sean Covey amerikai író világsikerű könyve tinédzserek és fiatal felnőttek számára jelent iránytűt ahhoz, hogy ne csupán élhető, hanem sikeres legyen az életük.

Feliratkozás hírlevélre

 
Név: *
Email: *
Feliratkozással elfogadja a Hetek adatvédelmi elveit