Erősödik az online szerepe

Cikk nyomtatása
Továbbítás emailben

-mondja Dr. Simon András, a Weco-Travel ügyvezetője

Hova utaztunk mi, magyarok tavaly?

- 2011-ben a nyári úti célok a családi nyaralás szempontjából rangsorolhatók, továbbra is a horvát, a görög, az olasz és a spanyol tengerpart volt a legnépszerűbb. Téli vakációra - ha csökkenő mértékben is - divatos volt Thai­föld, a Kanári-szigetek, Marokkó. A csoportos körutazások legkedveltebb desztinációi Portugália, Izrael, Mexikó, Kuba és Kína voltak. Egyre inkább tapasztalható, hogy az utasok a „jó mixet" keresik: feltöltődni látnivalókkal, majd megpihenni egy csodás tengerparton. Továbbra is megmaradt az arány a nyári utak javára, de lényegesen nem csökkent az előző évekhez képest az egzotikus vakációk száma sem.

Melyek lesznek a topdesztinációk 2012-ben?

- Topdesztinációnak várom a magyar piacon az eddig meg sem említett Amerikai Egyesült Államokat, amelyet a megkönnyített beutazási feltételek tesznek egyre népszerűbbé, na meg a profi idegenforgalom. Ide sorolom a karibi térség országait, főleg Mexikót és Kubát a látnivalók és a szórakozási lehetőségek tökéletes mixe miatt. Az idei sok hosszú hétvégét sokan próbálják majd belföldi és szomszédos országba irányuló utazással eltölteni. A három-négy napos kiruccanásokra alkalmasak kicsit távolabbi helyek is, mint például Málta, Toszkána vagy éppen Európa divatos nagyvárosai.

A gazdasági válság negyedik évére mik a vi­lág­­trendek a turizmusban?

- A döntési szempontok között kiemelkedik továbbra is - a rendkívüli árérzékenység mellett - a színvonalas szálláshelyek és programok igénye. Saját otthoni körülményeiknél rosszabbat nem-igen fogadnak el az utazók. Sokkal alaposabban tájékozódnak az utazásszervezőről, a részvételi díj és egyéb költségek pontos összetételéről, a program részleteiről, mint tették ezt korábban. A világtrendek szerint tovább erősödik az online foglalások szerepe. Kétségtelenül sokan szívesen „szervezik meg" vagyis „rakják össze" maguknak az útjukat, de ma is sokan vannak, akiknek erre nincs elég idejük, és a lehető legtöbbet szeretnék érdemben látni - viszonylag rövid idő alatt. Ők még mindig az utazásszervezők kínálatából válogatnak, különösen, ha távoli vidékekről van szó.

Mennyire alakult át ez a szektor ebben az időszakban?

- Megfigyelhető tendencia, hogy a kényelmes, de nem különösebben igényes, jó árú szálláshelyek és a magas kategóriájú luxushotelek népszerűek igazán, a középkategória jóval kevésbé, mint korábban. Emellett a körutazások alkalmával egyre többen - nem csupán a fiatalok - igényelnek némi fizikai aktivitást is tartalmazó programot, szóval nem csak „látni", hanem „megmászni, odáig menni, közelről érzékelni" akarják a különlegességeket. (Sz. M.)

Olvasson tovább:

Feliratkozás hírlevélre

 
Név: *
Email: *
Feliratkozással elfogadja a Hetek adatvédelmi elveit