Kereső toggle

Szexháború

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A Hetek több ízben beszámolt arról, hogy a TV2 teletextjén kiterjedt
gyermek- és egyéb prostitúciós iparág virágzik. Ezúttal megkerestük az eset
egyik kárvallottját is, akinek a telefonszámával visszaélve valaki szexhirdetést
adott fel a TV2-n.

„Fél éve próbálom elérni, hogy a TV2 teletext oldalain fiatal-, és
gyerekkorúak ne árulhassák magukat. Már magam sem tudom, hány állami és civil
szervezethez fordultam ez ügyben – eddig sikertelenül. Addig írom, mondom és
küzdök, amíg nem érem el, hogy fiatalok, gyerekek és egyáltalán senki ne
árulhassa a testét a TV2 teletext oldalain. De néha már azt gondolom, velem nem
stimmel valami, hogy ez csak engem zavar ennyire” – áll abban a nyílt levélben,
amelyet egy dunántúli egyetemista írt az Indymedia hírportálra március végén. A
levélíró Szakonyi Zsuzsanna kérdésünkre elmondta: több mint két éve bukkant rá
tévézés közben a TV2 szex chatjére, amelyen akkor már javában mentek a
gyermekprostitúciós és pedofil hirdetések. Fél évvel ezelőtt feltett egy
álláshirdetést az internetre. Rövid időn belül, nem kis meglepetésére, vaskos
szexuális ajánlatok érkeztek a hirdetésére. Mint kiderült, valaki a tudta nélkül
az ő telefonszámával adott fel sms-hirdetést a TV2 szex chatjén. Zsuzsa ezután
írt a TV2-nek, és kérte, derítsék ki a hirdetésfeltevő kilétét, sőt a csatorna
feljelentését helyezte kilátásba. Választ a mai napig nem kapott. Vélhetően
azért, mert a tévécsatorna azóta többször is kinyilvánította: a hirdetésfeltevők
személyiségi jogainak védelmében nem adhatja ki azok adatait.

„Első körben felhívtam az ORTT-t, hamar kiderült, hogy a teletext nem az ő
hatáskörük. Az Ifjúsági, Szociális, Családügyi és Esélyegyenlőségi
Minisztériumtól szintén azt a választ kaptam, hogy nem az ő hatáskörük,
továbbítják a panaszomat az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz. Ki hinné, mit
válaszoltak? Nem az ő hatáskörük, továbbítják a panaszomat az ORTT-nek. Szóval a
kör bezárult – írja Zsuzsa. – Azt gondoltam, a civil szervezetekkel talán több
szerencsém lesz. Egyedül az Országos Gyermekvédő Liga munkatársa ígért
segítséget.

A többi 5-6 alapítvány, egyesület maximum lélekben támogat, illetve közöttük is
volt olyan, akitől nem kaptam választ.”

Lapunk megerősítheti: az eset a felelős hatóságokat vagy civil szervezeteket nem
hozta különösebb izgalomba, s a legnagyobb érdektelenséget a rendőrség mutatta
az ügy iránt.

A márciusi nyílt levél oka egyébként az volt, hogy Zsuzsa tavaly decemberben –
azután, hogy az ősszel indult rendőrségi vizsgálatot bűncselekmény hiányában
lezárták – ismét gyermek szexhirdetések özönét találta aTV2 teletextjén,
amelyeket rögzített is. Az internetes levél hatására a Fiksz Egyesület
feljelentette a TV2-t az ORTT-nél, és szétküldte a nyílt levelet mintegy kétszáz
újságnak is, de csak néhány reagált közülük. A választásokhoz közeledve néhány
politikus is buzgólkodni látszik az ügyben. Szalai Annamária, az ORTT fideszes
delegáltja sürgette a médiahatóság hatáskörének egyértelmű kiszélesítését a
teletexttartalmakra is, amit szerinte az SZDSZ-es testületi tag akadályozott
meg. Ugyanakkor Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke nemrégiben feljelentéssel
fenyegetett a szerinte felháborító jelenség kapcsán. A levélíró egyetemistát a
MIÉP-Jobbik formáció is megkereste azzal, hogy ők szívesen felkarolják a TV2
törvénysértésének ügyét, de cserébe azt kérik, hogy határolódjon el a levelet
eredetileg felvállaló Indymedia hírportáltól, „mert azt zsidók csinálják”.

Olvasson tovább: