Kereső toggle

Az influenszer-faktor

A Youtube-ra és Instagramra költöznek a választási kampányok?

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Az önkormányzati választásokat követően a Fideszhez közel álló szakemberek egyértelműen megfogalmazták, hogy szemléletváltásra van szükség a kommunikációs területen. A hazai influencer-világ a politikát is rákényszeríti arra, hogy komolyan vegyék a tömegbefolyás új játékszabályait.

A rendszerváltás óta ismert közhely az úgynevezett baloldali médiatúlsúly, melyet csupán az elmúlt másfél évtizedben sikerült ledolgoznia a jelenlegi kormánypártnak. Úgy tűnik azonban, hogy mire a lemaradásokat behozták, más területeken újra elszaladt a balliberális szekér, így számos kommunikációs területen kell újragombolni a kabátot.

Az áprilisi országgyűlési választások idején még büszkék voltak a fideszesek az online térben nyújtott teljesítményükre. A közösségi médiában elhelyezett hirdetéseik működtek, a párt minden képviselőjelölt mellé úgynevezett digitális munkatársat biztosított, akiknek az volt a feladatuk, hogy a központi üzenetek megjelenését menedzseljék a Facebook világában. Egy év alatt azonban sokat változtak a dolgok, a Facebook jóval szigorúbb algoritmusokat vezetett be, ráadásul a kormánypárt hosszú évek óta először volt kénytelen azzal szembesülni, hogy ezen a területen bizony az ellenzéknek lejt a pálya. Míg a konzervatív üzeneteket a Facebook letiltotta, nem engedte hirdetni, a balliberális kampányszlogenekkel kapcsolatban az algoritmusok jóval megengedőbbek voltak.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: