Kereső toggle

Zéró tolerancia

Mit üzen valójában a Coca-Cola kampánya?

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Nagy visszhangja lett az óriáscég legújabb plakátkampányának, amelyen a közkedvelt üdítőt azonos nemű párokkal reklámozták. A nagy vihart kavart marketingfogás kiváló látleletet adott nemcsak a multik stratégiájáról, hanem a hazai társadalom, sajtó és a politika állapotáról is. Bár a vita úgymond a nyitottságról és az elfogadásról szólt, a lapunknak nyilatkozó szakemberek szinte mind nevük elhallgatását kérték.

Ha valaki járt az elmúlt hónapban valamelyik homoszexualitást ünneplő nyugat-európai vagy akár tengerentúli nagyvárosban, még annak is feltűnő lehetett a Coca-Cola kifejezetten a Sziget Fesztivál előtti hétre időzített ideológiai plakátkampánya. Ezeken egymással ölelkező, romantikus pózban helyezkedő azonos nemű párok voltak láthatóak, alatta a felirat: zéró cukor zéró előítélet, valamint a #loveislove. A propagandisztikus reklámok elborították a magyar fővárost, nem véletlen, hogy az eltávolításukat szorgalmazó petíciót pár nap alatt több tízezren aláírták, a közösségi oldalakat pedig ellepték a bojkottra történő felszólítások. De akcióba lendült a liberálisnak mondott tábor is, az online sajtóban cikkek özöne jelent meg a témában, ellenzéki politikusok sora állt ki a Coca-Cola kampánya mellett – bigottnak és homofóbnak bélyegezve azokat, akik azon felháborodtak. 

Az óriási vihart kavart húzás számtalan érdekes kérdést felvet, amelyekre szakemberek és az érintettek segítségével kerestük a választ.

Miért pont Budapesten? Miért pont homoszexuálisok?

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: