Kereső toggle

Vélemény(es) szabadság

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

A Coca-Cola, mint ahogy azt eddigi tevékenységük során már nem egyszer tapasztalhattuk, marketing területén az egyik legerősebb vállalat (ha nem a legerősebb). Az elmúlt héten is, annak ellenére, hogy a körülmények a gigacég (nyilván lassú, de) leáldozása felé mutattak, sikerült olyat húzniuk, ami miatt a hazai progresszívek, környezetvédők nemhogy elítélik őket, hanem egyenesen pajzson hordozva ünneplik. A homoszexualitást népszerűsítő plakátkampányuk okán a teljes magyar, magukat liberálisnak nevező elit felsorakozott a multicég mögött, kétszeresen árulva el ezzel saját értékrendjét.

Talán köztudottnak mondható, hogy a megelőző hónap „műanyagmentes július” volt. Celebek és médiumok hada ált ki (néha agresszíven is) a klímavédelem mellett azzal, hogy július hónapban semmilyen egyszerhasználatos műanyag terméket nem emelt le a boltok polcáról, és erre buzdította az olvasó/követő közönséget is. Környezetvédelmi rovatot indított az Index, de kiemelten foglalkozik a klímaváltozás témakörével a 444.hu és a hvg.hu is.

A műanyagmentes július hallatán az első gondolataim között volt, hogy szegény Coca-Colának mint a PET palackok egyik legfőbb kibocsátójának, ez aztán fájni fog. Nem kicsit, nagyon. Főleg, ha a globális elhatározás nemcsak júliusban, hanem az év többi hónapjában is kitart. De egyébként is, a szupercukros és az emberi szervezetre gyakorolt hatásukat tekintve minimum megkérdőjelezhető termékeiket többnyire PET palackokban áruló cégeknek a ma az egyre inkább egészség- és környezettudatos emberekkel szemben egyre kevésbé áll a zászló. Vagyis, gondoltam ezt egészen a múlt hét második feléig. Ekkor ugyanis az történt, hogy valamiért nem júniusra, a „pride hónapra” időzítve, hanem a műanyagmentes júliust követően, rögtön augusztus elején a Coca-Cola homoszexualitást népszerűsítő plakátokat helyezett ki Budapesten (is). Mire a magyar szélsőliberális média teljes szegmense egy pillanat alatt feledkezett meg a környezetvédelemről,

a klímaválságról és a július hónapban népszerűsített műanyagmentességről. Szóval júliusban még a Coca-Colát sajnáltam, augusztus elején már a bálnákat, hiszen szegényekről a legvadabb védelmezőik is azonnal megfeledkeztek pár jól irányzott plakát következtében.

És a bálnák mellett sajnálom a szólás-, lelkiismereti-, és vallásszabadságot is. Úgy tűnik ugyanis, hogy a magát progresszívnek, zöldnek és liberálisnak nevező média nemcsak a bálnákat, a környezetvédelmet, de a szólásszabadsághoz, a lelkiismereti- és vallásszabadsághoz való jogot is kész beáldozni, hogy a homoszexualitást népszerűsítse, ez esetben pedig egy multi érdekét szolgálja ki. Míg ugyanis a konzervatív kormány reakciója szerint Magyarország szabad ország, ahol mindenki eldöntheti, hogy iszik-e Coca-Colát, vagy sem, addig a liberális média mindenkit és minden szervezetet, akik akármilyen formában és stílusban a plakátkampány ellen léptek fel, homofóbnak, gyűlölködőnek bélyegzett. A liberális média üzenete tehát; liberalizmus ide vagy oda, bizonyos kérdéseket illetően a demokráciában, demokratikus eszközökkel, demokratikus vitát kezdeményezők leginkább ne is gondolkodjanak másként, de ha mégis így tennének, legalább kussoljanak.

Leegyszerűsítve tehát a Coca-Cola elérte, hogy az elmúlt napok bebizonyítsák: a magát liberálisnak tituláló médiában sem a környezetvédelem, sem a szólásszabadság nem szerepel mégcsak gyenge ellenpontként sem, ha a legújabb plakátkampányuk védelméről van szó. Mindezt tök ingyen… Marketing szempontból minden-esetre csillagos ötös!

Olvasson tovább: