Kereső toggle

Kiberkampány

Facebook az új kampányguru?

Továbbítás emailben
Cikk nyomtatása

Az Európai Parlamenti választások közeledtével hazánkban is látható már, hogy a Facebook sokkal nagyobb átláthatóságra törekszik a politikai üzenetek területén.

 

Április 10-én landolt a közösségi portál azon üzenete a magyar felhasználók virtuális postaládájában, melyben világosan leírták, hogy milyen alapelvek szerint képzelik el a jövő politikai tartalmait.  A dokumentumban többek között az olvasható, hogy a politikához, közügyekhez kapcsolódó hirdetések esetén egyértelműnek kell lennie, hogy kitől származik az üzenet. „Az átláthatóság elősegítése érdekében új hirdetésengedélyezési eljárást vezetünk be, melynek részei a személyazonosság megerősítése, a »Finanszírozó« megnevezése, a hirdetésvásárlás és a Hirdetéstár” – írja a levél. Mindazoknak a hirdetőknek, akik politikusokra, politikai pártokra, választásokra (a szavazásra buzdító kampányokat is beleértve), illetve az EU-ban fontos közügyekre (bevándorlás, politikai értékek, állampolgári és társadalmi jogok, védelem és külpolitika, gazdaság, környezetpolitika) vonatkozó hirdetéseket szeretnének létrehozni vagy módosítani az EU-ban, meg kell erősíteniük a személyazonosságukat. A Facebook létrehozta a Hirdetéstárat is, saját szavukkal élve azért, hogy további információval szolgáljanak az embereknek a számukra megjelenő bizonyos hirdetésekről, valamint a hirdetőkről, akik ezeket finanszírozzák. A Hirdetéstár hét évig tárolja azokat a hirdetéseket, amelyek politikusokra, politikai pártokra, választásokra, valamint az Európai Unióban fontos közügyekre vonatkoznak.

Tesztüzemmód

Ezen folyamatok látszólag el is indultak, hiszen a politikai tartalmak esetén egyre gyakrabban tűnik fel, hogy ki a hirdetés finanszírozója.

A teljes cikk a Hetek hetilapban olvasható. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg online a https://digitalstand.hu/hetek felületen.

Olvasson tovább: